Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν κείμενα σχετικά με την κατάσταση του Πύργου Ελέγχου του Ελ. Βενιζέλος και τα συστήματα ραντάρ και ηλεκτρονικού ελέγχου που σύμφωνα με όσα γράφονται είναι απαρχαιωμένα.
Μάλιστα η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριου Κυκλοφορίας συχνά πυκνά αναφέρεται στο θέμα με πολύ σκληρή γλώσσα.
Διαβάστε την παρακάτω ανάρτηση για την κατάσταση στα Ελληνικά αεροδρόμια:
Με τα τρένα θρηνήσαμε στα Τέμπη. Σας αρέσει η ρώσικη ρουλέτα; Ε, αυτή παίζουμε καθημερινά με τα αεροπλάνα.
Στην Ελλάδα του 2025, με «βαριά βιομηχανία» τον τουρισμό, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας – το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – λειτουργεί με ραντάρ και συστήματα της δεκαετίας του ’90, προσωπικό αποδεκατισμένο και τεχνικούς που πληρώνουν από την τσέπη τους για να εκπαιδευτούν. Στις 19–20 Αυγούστου το τερματικό ραντάρ της Μερέντας και οι εφεδρικές συχνότητες της Προσέγγισης βγήκαν εκτός. Καθυστέρησαν τουλάχιστον 12 πτήσεις και επηρεάστηκαν πάνω από 2.000 επιβάτες. Εκδόθηκε ΝΟΤΑΜ, κι ευτυχώς οι μηχανικοί έδωσαν ξανά το ραντάρ σε λειτουργία την επόμενη μέρα. Η Ryanair ζήτησε επείγουσες μεταρρυθμίσεις στο ATC της Αθήνας.
Αλλά η βλάβη είναι το σύμπτωμα – όχι η ασθένεια.
• Το ραντάρ του Ελληνικού είναι νεκρό εδώ και 2,5 χρόνια.
• Το ραντάρ της Ρόδου κάηκε πριν 4 χρόνια και περιμένει ακόμα διαγωνισμό.
• Από τα 40 αεροδρόμια της χώρας, τα 16 δεν έχουν κανέναν ηλεκτρονικό. Σε άλλα υπάρχει… ένας άνθρωπος για όλο το αεροδρόμιο.
• Η ΥΠΑ διατηρεί 45 «φαντάσματα» στα χαρτιά, που πληρώνονται ως ηλεκτρονικοί αλλά δεν εμφανίζονται.
• Οι τεχνικοί (ATSEP) καταγγέλλουν ότι πρέπει να προκαταβάλουν 7.500 € για εκπαίδευση, με αόριστη υπόσχεση αποζημίωσης.
Κι όλα αυτά ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας έχει ήδη παραπέμψει για τις ελλείψεις σε PBN, Data Link και Mode-S ραντάρ. Από το 2011 έπρεπε να έχουν αλλαχθεί, και τώρα συζητάμε διαγωνισμούς για… το 2028.
Η ασφάλεια των πτήσεων στην Ελλάδα σήμερα δεν βασίζεται σε τεχνολογία, ούτε σε συστήματα. Βασίζεται στο φιλότιμο, τον ιδρώτα και το σταυροκόπημα των τεχνικών και των ελεγκτών.
Με το τρένο παίξαμε ρώσικη ρουλέτα και το πληρώσαμε στα Τέμπη. Με το αεροπλάνο δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία. Αν γίνει ατύχημα, οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο: ΥΠΑ, Υπουργείο Μεταφορών, Κυβερνήσεις που αδιαφορούν εδώ και 14 χρόνια.
Αρκετά με τα δελτία τύπου και τις μακέτες. Ζητούνται πραγματικά συστήματα, προσωπικό και εκπαίδευση – χτες.
________________________________________
Ειδήσεις Σήμερα:
Ακολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.



