ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιοι γλιτώνουν τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων το 2014

Την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή θα αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών για το εάν τα φτωχά νοικοκυριά και οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού θα πληρώσουν μειωμένο Ενιαίο Φόρο Ακινήτων το 2014 ή θα λάβουν διευκολύνσεις για την καταβολή του φόρου.Η τρόικα αμφισβητεί ήδη την εισπραξιμότητα του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων και το υπουργείο Οικονομικών, θέλοντας να αποφύγει τη σύγκρουση με τους δανειστές, έχει εξαιρέσει ελάχιστους φορολογουμένους από την πληρωμή του φόρου, που θα αντικαταστήσει το χαράτσι της ΔΕΗ και τον ΦΑΠ από το 2014.

Σύμφωνα με πληροφορίες των «Νέων» το σχέδιο νόμου για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων που αναμένεται να δώσει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Οικονομικών στα τέλη της εβδομάδας θα αναφέρει πως από το φόρο ακινήτων θα εξαιρείται μόνον η κύρια και ιδιοκατοικούμενη κατοικία που ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία σε μακροχρόνια άνεργο ή σε άνεργο που επιδοτείται για περισσότερους από έξι μήνες και έχει οικογενειακό εισόδημα έως 12.000 ευρώ.Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τιμή ζώνης του ακινήτου να μην υπερβαίνει τις 3.000 ευρώ, το εμβαδόν του ακινήτου να μην ξεπερνά τα 120 τ.μ. και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του δικαιούχου να μην υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ.Αυτό απλά σημαίνει ότι άνεργοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες, οικόπεδα ή αγροτεμάχια θα καταβάλουν κανονικά τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων για κάθε ένα από αυτά τα ακίνητα.

Σημειώνεται πως ο εισπρακτικός στόχος για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων είναι τα 2,9 δισ. ευρώ. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η τρόικα υπολογίζει ότι η εφορία θα πρέπει να βεβαιώσει το 2014 συνολικά έσοδα ύψους 4,1 δισ. ευρώ.Αντιθέτως η ελληνική πλευρά τοποθετεί στα 3,6 δισ. ευρώ το μέγεθος αυτό, δηλαδή 500 εκατ. ευρώ χαμηλότερα. Για να πετύχει τον στόχο αυτό το υπουργείο Οικονομικών, εκτός από τους ανέργους, δεν έχει εξαιρέσει καμία άλλη κατηγορία φορολογουμένων από το φόρο και δεν έχει υπολογίσει πιθανές εισοδηματικές απώλειες από ενδεχόμενη ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση ευπαθών κοινωνικά ομάδων.

Όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, το θέμα της απαλλαγής, μείωσης ή καταβολής σε περισσότερες δόσεις του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων από φορολογούμενους που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούνται με φτώχεια θα κλειδώσει μετά τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου και υπό την προϋπόθεση ότι η τρόικα θα δώσει τις σχετικές εγκρίσεις.

Έτσι, άγαμοι φορολογούμενοι με ατομικό εισόδημα έως 6.000 ευρώ ή έγγαμοι φορολογούμενοι με εισόδημα έως και 8.000 ευρώ που σήμερα τυγχάνουν διευκολύνσεων για την πληρωμή του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων ΕΕΤΑ είναι πολύ πιθανόν να καταβάλουν κανονικά τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων από το 2014, παρά την προφανή τους οικονομική αδυναμία

Ημερησία.gr

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

Σχετικά Άρθρα

About Us

Ενημερωτικό site της Λήμνου. Έγκυρη, άμεση και χωρίς αναστολές ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην Λήμνο, στο Βόρειο Αιγαίο, την Ελλάδα και τον κόσμο. LimnosReport.gr γιατί, «Εδώ χτυπάει η καρδιά της Λήμνου»!

LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.