Με μεγάλη καθυστέρηση το υπουργείο Ναυτιλίας, στις 5 Σεπτεμβρίου, έκανε δεκτές τις οικονομικές προσφορές για τις εξυπηρέτηση μιας σειρά άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών για την περίοδο 2023 – 2024. Δηλαδή οι προσφορές έγιναν δεκτές κάτι λιγότερο από δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η δρομολογιακή περίοδος. Η απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας αποτέλεσε αφορμή για να δούμε τα μικρά πλοία που εξυπηρετούν ιδιαίτερα δύσκολες γραμμές στα νησιά του Βορείου Αιγαίου καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Το πλοίο Μεγαλόχαρη εξυπηρετεί τις γραμμές: α) Φούρνοι – Θύμαινα – Άγιος Κήρυκος – Ικαρίας με μίσθωμα 2.390,73 ευρώ β) Φούρνοι – Θύμαινα – Άγιος Κήρυκος – Ικαρίας – Καρλόβασι με μίσθωμα 3.450,81 ευρώ και γ) Φούρνοι – Καρλόβασι με μίσθωμα 2.471,45 ευρώ. Έχει κατασκευαστεί το 1986 έχει μήκος 41 μέτρα και πλάτος 8 μέτρα. Η ταχύτητα που αναπτύσσει φθάνει τα 12,1 μίλια ανά ώρα.
Το πλοίο Ψαρά Γκλόρυ εξυπηρετεί τις γραμμές: α) Ψαρά – Χίος με μίσθωμα 5.707,12 ευρώ και β) Ψαρά – Βολισσός με μίσθωμα 2.710,75 ευρώ. To Ψαρά Γκλόρυ κατασκευάστηκε το 1980 έχει μήκος 60,1 μέτρα και πλάτος 13,5 μέτρα και η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 11,8 μίλια ανά ώρα.
Το πλοίο Χανιά Ι κάνει το δρομολόγιο Λαγκάδα Χίου – Οινούσσες με μίσθωμα 298,90 ευρώ. Για το πλοίο αυτό δεν βρήκαμε περισσότερα στοιχεία.
Στα παραπάνω σκάφη πρέπει να προστεθεί και το Οινούσσαι ΙΙΙ που καλύπτει την γραμμή Χίος – Οινούσσες το πλοίο έχει κατασκευαστεί το 1997 έχει μήκος 42,77 μέτρα και πλάτος 8,40 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 11,1 μίλια ανά ώρα.
stonisi.gr