Στο λιμάνι ‘Άγιος Νικόλαος της Μύρινας βρίσκονται σήμερα η Κανονιοφόρος “Αρματωλός” και το Πολεμικό υδρογραφικό-ωκεανογραφικό «Ναυτίλος» για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

Στον ελλιμενισμός των μονάδων του ΠΝ δεν υπάρχει δυνατότητα επιβίβαση επισκεπτών λόγω κορωνοϊού.

Χρόνια πολλά στο πλήρωμα του Πολεμικού Ναυτικού που τα επανδρώνουν θυσιάζοντας πολλά για την πατρίδα και την ασφάλεια όλων μας!

Ποια είναι η Κ/Φ «Αρματωλός»

Η κανονιοφόρος «Αρματωλός» είναι η πρώτη εκ των δύο πλοίων του ιδίου τύπου που ναυπηγήθηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά Α.Ε. (Ε.Ν.Α.Ε.) κατόπιν συμβάσεως με το Πολεμικό Ναυτικό.

Η ναυπήγηση του σκάφους έγινε σύμφωνα με τα σχέδια της δανέζικης εταιρείας DANYARD για τα Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ), κλάσεως OSPREY – 55 ( Offshore Vessel Patrol – OVP ).

 

Η καθέλκυση του πλοίου έγινε το Μάρτιο του 1990. Ανάδοχος του πλοίου ήταν η κα Β. Σίδα, νυν απόστρατος, η οποία την εποχή της καθελκύσεως έφερε τον βαθμό του Πλοιάρχου και υπηρετούσε στην Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής ως Διοικητής. Το πλοίο παραλήφθηκε επισήμως από το Π.Ν. μετά την υπογραφή των σχετικών πρωτοκόλλων παραλαβής του την 27η Μαρτίου 1990. Το πρώτο ελληνικό πολεμικό που έφερε το όνομα «Αρματωλός» ήταν η Κορβέτα ΠΤ-42, η οποία ναυπηγήθηκε το 1948 και διατηρήθηκε μέχρι το 1976.

Ο πρώτος κυβερνήτης (4/6/90-8/1/91) της Κ/Φ ήταν ο πλωτάρχης Β. Γερούκης. Σήμερα είναι ο πλωτάρχης Σαββας Γιασσας

Ο θυρεός της Κ/Φ απεικονίζει παλαιό πλοίο ιδίου τύπου με ιστία, πάνω στα οποία διασταυρώνονται σταυρός και ξίφος. Η παράσταση συμβολίζει τον υπέρ «Πίστεως και Πατρίδος» αγώνα των πληρωμάτων των πλοίων, που έλαβαν μέρος στην επανάσταση του 1821.

Χαρακτηριστικά πλοίου

  • Μέγιστο μήκος: 54.75 μ
  • Μέγιστο πλάτος: 10.50 μ
  • Μέγιστο βύθισμα: 2.55 μ
  • Εκτόπισμα: 516 τόνοι
  • Μέγιστη ταχύτητα: 22 κόμβοι
  • Μέγιστη ακτίνα ενεργείας: 2000 ν.μ.
  • Ενδιαιτήσεις: 61 άτομα
  • Κύριες Μηχανές : Δύο Κύριες Μηχανές DIESEL MTU – 16 V 1163 TB 63
  • Γεννήτριες ισχύος: Δύο Κύριες Η/Μ MERCEDES – BENZ OM 424 12 V 183 AA 51 (240 KW ).
  • Μία Η/Μ (Emergency) MERCEDES-BENZ OM 422 (169 KW)
  • RHIB : Ένα τύπου Fost 4,2 μ, με 1Χ50 ΗΡ (ταχύτητα 40 κόμβοι)
  • Αξιωματικοί: 7
  • Υπαξιωματικοί: 37
  • Άνδρες Ειδικών Δυνάμεων: 16

Οπλισμός

  • 1 OTOMELARA 3” (76mm)/62
  • 1 OTOBREDA 40mm/70
  • 2 RHEIMENTALL 20mm
  • 30 ΝΑΡΚΕΣ MK 6
  • 20 ΝΑΡΚΕΣ MK18
  • 12 ΝΑΡΚΕΣ MK 55

Aισθητήρες

  • Ρ/Ε DECCA 1690
  • P/E ΟΡΙΟΝ 10XP
  • Ρ / Ε TRITON

Ηλεκτρονικός Πόλεμος

  • ESM / DR 2000 ARIAL/51
  • CHAFFS / WEGMAN
  • ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ ΒΟΛΗΣ
  • Σ.Δ.Β. ΝΑ 21 MOD 0
  • Οπτικό Σκοπευτικό PANDA MOD 0 +
  • BU

Ποιο είναι το υδρογραφικό-ωκεανογραφικό Υ/Γ-ΩΚ «Ναυτίλος

Είναι σκάφος χαλύβδινο με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

Εκτόπισμα: 1400 τον.
Μήκος / Πλάτος / Βύθισμα: 63,2 μ / 11,6 μ. / 4 μ.
Ταχύτητα: 12 κόμβοι
Ακτίνα ενέργειας: 6000 ν.μ.
Κύριες Μηχανές: Δύο Burmeister&Wein 5S8LH (2x1200HP) – Ένας άξονας με προπέλα μεταβλητού βήματος
Πρωραίος Ωθητήρας: Schottel-Werft S-152 LSV (Αζιμουθιακός)
Γεννήτριες Ηλ.Ισχύος: Τρείς MWM TBD 601-6 (3×325 KVA) και μία MWM TD 266-6 (120 KVA)
Πλήρωμα: 6 Αξιωματικοί, 35 Υπαξιωματικοί

Υδρογραφικά Συστήματα
Ηχοβολιστικό πολλαπλής δέσμης (Multibeam Sonar) Seabat 7160
Συσκευή μέτρησης ταχύτητας του ήχου SVPlus

Ωκεανογραφικά Συστήματα
Ηχοβολιστικό πλευρικής σάρωσης (Side Scan Sonar) GeoAcoustics
Τομογράφος υποδομής πυθμένα (Sub Bottom Profiler) GeoChirp
Συσκευή μέτρησης αγωγιμότητας – θερμοκρασίας – βάθους Ocean Seven 310 CTD
Δειγματολήπτες θαλασσίου ύδατος (φιάλες NANSEN)
Ρευματογράφοι ADCP και RCM-4
Δειγματολήπτες βυθού – Πυρηνολήπτες

Συστήματα Προσδιορισμού Θέσης
Υπολογιστής κινηματικών δεδομένων πραγματικού χρόνου (RTK) Applanix POS MV
Σταθμόι βάσης DGPS Trimbe R9S και Ashtech Proflex 800

Υδρογραφικές Άκατοι
Μία υδρογραφική άκατος με γάστρα «trimaran», βάρους 5 τον. εξοπλισμένη με:
Ηχοβολιστικό πολλαπλής δέσμης (Multibeam) Seabat Τ-20P
Υπολογιστή κινηματικών δεδομένων πραγματικού χρόνου (RTK) Applanix POS MV

*με στοιχεία από την ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here