Τα τελευταία χρόνια στην Λήμνο, γίνεται πολύ κουβέντα για την επικοινωνία και του πως αυτή μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη σε πολλούς τομείς της τοπικής οικονομίας.
Η επικοινωνία είναι κάτι πολύ πέρα και πολύ βαθύτερο αλλά και πλατύτερο από την διαφήμιση. Η διαφήμιση περιέχει ένα κεντρικό μήνυμα και συνήθως καλύπτει μια μόνο ανάγκη.
Η διαδικασία του MarCom*, όπως ονομάζεται είναι ιδιαίτερα σύνθετη και απαιτεί τεράστια ομαδική εμπειρία όσων συμμετέχουν, με την πεπατημένη (by the book), να έχει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας, με δεδομένου όλοι λίγο – πολύ στην Ελληνική αγορά οι περισσότεροι εφαρμόζουν τα ίδια με κάποιες απλές αναπροσαρμογές σε εικόνες και περιγραφές, με αποτέλεσμα το προϊόν – τόπος – ιδέα, να μην ξεχωρίζει.
Σε δύσκολες οικονομικά περιόδους, όπως αυτή που διανύουμε και όπως όλα δείχνουν, τα δύσκολα είναι μπροστά ακόμα μαζί με της ιδιαιτερότητες της περιοχής του Βορείου Αιγαίου, η πραγματική και ουσιαστική ανάδειξη της διαφορετικότητας και μόνο, έχει σοβαρές ελπίδες να φέρει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Τα βασικά εργαλεία ενός τέτοιου επικοινωνιακού μείγματος πρέπει να καλύπτουν τουλάχιστον τους παρακάτω τομείς :
- Τοποθέτηση (Κεντρικό ξεκάθαρο περιγραφικό μήνυμα)
- Σύγχρονα ψηφιακά επικοινωνιακά εργαλεία
- Επικοινωνιακός σχεδιασμός μηνυμάτων βασισμένος σε πραγματικά στοιχεία αγοράς.
- Ποιο το όφελος της επιλογής
- Τι ακριβώς σημαίνει
- Κινητοποίηση πελάτη προς αγορά
- Εκπαίδευση προσωπικού
- Ανάλυση αγοράς
Γενικά το πώς ένας άνθρωπος προσεγγίζει να λύσει μια προσωπική του ανάγκη φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί όπου όλα τα στάδια είναι εξίσου σημαντικά με το τελευταίο όμως να είναι το σημαντικότερο, όπου εκεί θα υπάρξει προτροπή σε άλλους (αύξηση τζίρου και κέρδους) να αγοράσουν το ίδιο προϊόν και κάποιους άλλους να επενδύσουν επάνω σε αυτό (ανάπτυξη).
Παρατηρώντας την πορεία της Λήμνου, κάποιος μπορεί πολύ εύκολα να καταλάβει ότι βρίσκεται ακόμα στο στάδιο ένα (Positioning), που με απλά λόγια σημαίνει η δημιουργία μιας καλής εικόνας στο μυαλό του επισκέπτη – τουρίστα τόσο για τον τόπο αλλά και για τα προϊόντα του, με άλλα επτά τουλάχιστον βήματα να έπονται πριν να μπορεί να σταθεί με αξίωση στο διεθνές στερέωμα, αυτό που κάποιος ονομάζει καλές αγορές.
Τα μέχρι τώρα στοιχεία του πρώτου μόλις βήματος δείχνουν μια ικανοποιητική αποδοχή του προϊόντος – τόπου, το οποίο όμως δεν μπορεί να έχει συνέχεια αν η πολιτεία δεν προχωρήσει σε επενδύσεις υποδομών και τελικά να μείνει με την καλή εικόνα αλλά καμία ουσιαστική οικονομική απολαβή όσων νέων θα επιθυμούσαν να μείνουν και να αναπτυχθούν εκεί.
Με δεδομένη την ιδιαίτερη συνθετότητα του MarCom και τις πολύ εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτεί, αυτή είναι μια πολύ νηπιακή προσέγγιση, ώστε ο αναγνώστης να μπορέσει σε πρώτη φάση να αντιληφθεί, τι ακριβώς σημαίνει και πόσο κοστίζει ένα τέτοιο επικοινωνιακό εργαλείο και χωρίς το οποίο και με δεδομένη την έναρξη της επικοινωνιακής – τεχνολογικής εποχής, κάθε προσπάθεια ανάπτυξης χωρίς αυτό θα αποβεί μάταιη.
Η εμπειρία έχει δείξει οτι το οικονομικό βάρος, μιας τέτοιας προσέγγισης μοιράζεται μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής πρωτοβουλίας και φυσικά σε συνδυασμό των δύο.
Στην περίπτωση της Λήμνου το ισοζύγιο είναι 70 – 30 υπέρ της ιδιωτικής προσπάθειας, στην οποία εμπλέκονται ιδιωτικά όμως και φορείς του δημοσίου με δικά τους ιδιωτικά χρήματα, λόγω της έλλειψης δημόσιων κονδυλίων.
Πάνος Τσινόπουλος
Σύμβουλος Επικοινωνίας και Μαρκετιγκ
- O όρος αναφέρεται για πρώτη φορά σε τοπικό επίπεδο
Ειδήσεις Σήμερα:
Ακολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.