ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Αγανάκτηση επικρατεί και σε κάτοικους της Λήμνου για την  υπόθεση της παρακράτησης από τα ΕΛΤΑ των χρημάτων καταναλωτών από πληρωμές λογαριασμών της ΔΕΗ.

Συγκεκριμένα αναγνώστης του LimnosReport επώνυμα αναφέρει τα παρακάτω (τα στοιχεία του αναγνώστη είναι  στην διάθεση των υπευθύνων εάν και εφόσον ζητηθούν) :  

«ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΣΤΙΣ 23/3/18 ΠΛΗΡΩΣΑ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΔΕΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ.ΤΟ ΠΟΣΟ ΗΤΑΝ 346 ΕΥΡΩ.

Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΕΛΤΑ ΜΥΡΙΝΑΣ.

Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΕΛΗΓΕ ΣΤΙΣ 26/3/18.

ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΠΗΡΑ ΑΛΛΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΣΟ.

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ»

Ζητώντας χρόνο από τον αναγνώστη του LimnosReport, ώστε να διερευνήσουμε το γεγονός, μετά από ρεπορτάζ  ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν και άλλοι κάτοικοι στο νησί οι οποίοι αντιμετωπίζουν το ίδιο γεγονός όπως και σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Την επόμενη μέρα ο αναγνώστης, έστειλε το παρακάτω μήνυμα:

«ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ. ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΣΑ ΣΑΣ ΕΓΡΑΨΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΔΕΗ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΓΑ  ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΔΔΗΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΩ. ΜΕ ΠΑΡΕΠΕΜΨΑΝ ΣΤΟ ΤΗΛ 11770 ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΓΡΑΜΝΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΩ.

ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΑΚΡΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΑΣ!»

Ψάχνοντας για να ξετυλίξουμε το κουβάρι τι συμβαίνει με την ΔΕΗ  και τα ΕΛΤΑ, βρεθήκαμε στην  παρακάτω ανακοίνωση της ΔΕΗ όπου αναφέρει τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της επισημαίνει:

  1. Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής.

Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό.

  1. Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ. Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα.

Τονίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι «εισπρακτικό ίδρυμα». Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.

  1. Από το πρώτο διάστημα που προέκυψε το πρόβλημα η ΔΕΗ μερίμνησε ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά. Έτσι με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.
  2. Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους.

Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, χωρίς χρέωση, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί»

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ο Συνήγορος του Καταναλωτή από την άλλη πλευρά  ζητάει από τα ΕΛΤΑ:

► Ενημέρωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, σχετικά με τους λόγους μη απόδοσης ή μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,

► Άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

► Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.

Επιπλέον ζητάει από τη ΔΕΗ:

► Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

► Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.

Τελικά όμως από ότι βλέπουμε και στις φωτογραφίες του αναγνώστη και την έκπτωση δεν πήρε και δεν μπορεί να βγάλει άκρη……...

Ελλάς στο μεγαλείο σου!

 (Ο αρχικός λογαριασμός με προθεσμιά πληρωμής 26/3/2018)

(Η απόδειξη πληρωμής στις 23/3/2018 τρείς ημέρες πρίν την λήξη)

(Ο επόμενος λογαριασμός όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο αναγνώστης, έχει χρεωθεί και τον προηγούμενο λογαριασμό)

  

Το LimnosReport, όπως και ο αναγνώστης διευκρινίζουμε ότι, δεν ζητάμε ευθύνες από τους υπαλλήλους, είτε της ΔΕΔΗΕ, είτε των ΕΛΤΑ στη Λήμνο, όπως είδατε και από το ρεπορτάζ, το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις πανελλαδικά…

Είναι απαράδεκτο να μετακυλίουν στους πολίτες τη διαμάχη τους τα ΕΛΤΑ με τη ΔΕΗ

Ευχή να λυθεί άμεσα το θέμα ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών….

 

Ρεπορτάζ Νατάσα Ταραράκη



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here