ΛΗΜΝΟΣ

“Για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και την αντιμετώπισή τους από το ΥΠΑΙΘ”

post-img

H ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου με ανακοίνωσή της αναφέρεται στα εκπαιδευτικά κενά στην Λήμνο και την αντιμετώπιση του προβλήματος απο το Υπουργείο Παιδείας.

Αναφέρεται ότι:

Βρισκόμαστε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, μετά την Γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών της περασμένης Πέμπτης και συνεχίζουν να υπάρχουν σημαντικά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, τα περισσότερα από τα οποία είναι γνωστά από το καλοκαίρι. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κενό Μηχανολόγου στο ΕΠΑΛ Μούδρου, το κενό Πληροφορικής που υπάρχει σε πολλά σχολεία του νησιού, το κενό Φυσικής και Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ της Μύρινας κ.α. 

Αν στεκόμασταν έξω από ένα σχολείο του νησιού και περιγράφαμε το συγκεκριμένο πρόβλημα στους περαστικούς, ρωτώντας τους τι θα έκαναν εκείνοι, αν διοικούσαν το Υπουργείο Παιδείας, για τις χρόνιες ελλείψεις που αντιμετωπίζουμε σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είμαστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι – επειδή νοιάζονται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους, ή οι φίλοι τους, θα απαντούσαν χωρίς δεύτερη σκέψη «θα έπαιρνα δασκάλους», που λένε εδώ στη Λήμνο. 

Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο πως το ΥΠΑΙΘΑ αντιλαμβάνεται τις εκπαιδευτικές ανάγκες ως κόστος και όχι ως μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις μιας κοινωνίας. Τι κι αν πρόκειται για πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους; Με πολύ ευρηματικούς ομολογουμένως τρόπους εκείνοι επιλέγουν να κηρύσσουν την ανάγκη για λιτότητα. Είναι μάλιστα τόσο ευρηματικοί, όσο γαλαντόμοι εμφανίζονται αντίθετα, όταν πρόκειται να προμηθεύσουν μαζικά τα σχολεία με κουβαρίστρες, βελονάκια ή διαδραστικούς πίνακες, χωρίς πρώτα να έχει διερευνηθεί η εκπαιδευτική τους αξία και ο τρόπος που θα ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα διαχείρισης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με τη λογική του κόστους – οφέλους από πλευράς του ΥΠΑΙΘΑ αποτελεί η περίπτωση του Λυκειακού συγκροτήματος της Μύρινας, το οποίο κατά την πρωινή βάρδια φιλοξενεί το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μύρινας. Μετά από την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, συμβαίνει στο ΓΕΛ να μην υπάρχουν κενά, ενώ στο ΕΠΑΛ υπάρχουν και μάλιστα αρκετά. Τι κάνει λοιπόν το ΥΠΑΙΘΑ για να καλύψει τα κενά στο ΕΠΑΛ; Μήπως προσλαμβάνει προσωρινούς αναπληρωτές κατά τη Β’ ή/και τη Γ’ φάση προσλήψεων; Φυσικά όχι! Αντιθέτως, με προφορική εντολή της ΔΙΔΕ Λέσβου, τα τμήματα της Β΄ Λυκείου του ΓΕΛ σε κάποια μαθήματα από τρία συγχωνεύονται σε δύο, εξαντλώντας την αντιπαιδαγωγική νομοθεσία που είχε ψηφιστεί μέσα στην πανδημία αυξάνοντας το επιτρεπόμενο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 27! Κατ’ αυτόν τον τρόπο «εξοικονομούνται» ώρες Πληροφορικής,  Αγγλικών, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας, ενώ οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ διατίθενται στο ΕΠΑΛ. Μάλιστα, τους φορτώνουν επιπλέον με υπερωρίες, που τα τελευταία χρόνια έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα, αυξάνοντας δηλαδή εμμέσως το διδακτικό τους ωράριο για να καλύψουν τις ανάγκες του ΕΠΑΛ σε εκπαιδευτικό προσωπικό! 

Εκπαιδευτικοί λάστιχο με καταστρατηγημένα εργασιακά δικαιώματα και επιλογές, μαθήματα σε τάξεις με 25, 26 ή και 27 μαθητές, οι οποίοι τείνουν να ξεχάσουν τι πάει να πει έχω έναν καθηγητή για όλη τη χρονιά. Αδιαφορία για το χτίσιμο παιδαγωγικών γεφυρών μαθητών – εκπαιδευτικών, αδιαφορία για τον προγραμματισμό των συλλόγων διδασκόντων και τον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών. Αν σ’ αυτά προσθέσουμε την άσκηση πιέσεων σε εκπαιδευτικούς διαφόρων σχολείων των νησιών μας να διδάξουν αντικείμενα που δεν τα έχουν καν ανάθεση και την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων στο διαθέσιμο προσωπικό παίρνουμε μια γεύση για το πως αντιλαμβάνονται στο ΥΠΑΙΘΑ την εκπαιδευτική διαδικασία και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να σταθούν όρθιοι και να διαδραματίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Φτάνει πια! Οι μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας δεν είναι κόστος!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.
  • Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για την κάλυψη πραγματικά έκτακτων αναγκών (κυήσεις, ασθένειες, επιμορφώσεις κτλ) 
  • Να μη γίνει ΚΑΜΙΑ αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμήματος. Να μην υποχρεωθεί κανείς/καμιά συνάδελφος/-ισσα να κάνει υπερωρίες αν δεν το επιθυμεί. Τα κενά καλύπτονται με προσλήψεις, όχι με συγχωνεύσεις και υποχρεωτικές υπερωρίες

 

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

Σχετικά Άρθρα

About Us

Ενημερωτικό site της Λήμνου. Έγκυρη, άμεση και χωρίς αναστολές ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην Λήμνο, στο Βόρειο Αιγαίο, την Ελλάδα και τον κόσμο. LimnosReport.gr γιατί, «Εδώ χτυπάει η καρδιά της Λήμνου»!

LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.