ΛΗΜΝΟΣ

SOS από τους δασκάλους της Λήμνου για τα σχολεία του νησιού

post-img

Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα σχολεία της Λήμνου εξακολουθούν να λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, γεγονός που, όπως τονίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», υπονομεύει την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία και την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης στο νησί. Με επιστολή που απέστειλε στο Υπουργείο Παιδείας, στη Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, ο Σύλλογος καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη πολιτική υποβάθμισης και απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις.

Όπως επισημαίνεται, μετά και τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, τα κενά παραμένουν, ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης, αλλά και σε θέσεις ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Παράλληλα, οι λειτουργικές υποβαθμίσεις σχολείων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων όχι μόνο δεν έχουν ανακληθεί, αλλά, σύμφωνα με το Δ.Σ. του Συλλόγου, σχεδιάζονται και νέες.

Ο Σύλλογος τονίζει πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα σε ποιοτική εκπαίδευση και οδηγεί τους γονείς να καλύπτουν με ίδιους πόρους βασικές ανάγκες των σχολείων. «Πρόκειται για μια πολιτική που αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και τους εκπαιδευτικούς ως κόστος», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ανάμεσα στα αιτήματα που καταθέτει ο Σύλλογος περιλαμβάνονται ο άμεσος διορισμός εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής — η οποία απουσιάζει παντελώς από τα σχολεία της Λήμνου — καθώς και η κάλυψη των θέσεων Παράλληλης Στήριξης στα δημοτικά και νηπιαγωγεία του νησιού. Ζητούνται επίσης διορισμοί δασκάλων ειδικής αγωγής για τα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία Κοντοπουλίου, 2ου και 3ου Μύρινας, καθώς και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής για τα νέα Τμήματα Ένταξης των νηπιαγωγείων Μούδρου και Νέας Κούταλης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές, εργοθεραπευτές και νηπιαγωγούς, καθώς και στην ανάγκη ανάκλησης της υποβάθμισης του 3ου Νηπιαγωγείου Μύρινας από τετραθέσιο σε τριθέσιο. Παράλληλα, ο Σύλλογος ζητά τον χωρισμό της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μούδρου σε δύο τμήματα, όπως έχουν ήδη αιτηθεί οι διδάσκοντες και ο Σύλλογος Γονέων.

Στο υπόμνημά τους, οι εκπαιδευτικοί ζητούν επίσης την ανάκληση όλων των συγχωνεύσεων και λειτουργικών υποβαθμίσεων στα δημοτικά σχολεία 1ο Μύρινας, Κοντοπουλίου και Κοντιά, τη δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν νέες συγχωνεύσεις, τη διαμόρφωση τμημάτων με ανώτατο όριο 15 μαθητών, τη διδασκαλία κάθε αντικειμένου από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, καθώς και τη μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών των ολιγοθέσιων σχολείων.

Τέλος, ο Σύλλογος ζητά την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων που αφορούν τις κτηριακές ανάγκες των σχολικών μονάδων και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες, ώστε «κανένα σχολείο να μην αναγκάζεται να λειτουργεί με ελλείψεις σε προσωπικό, εξοπλισμό και υλικοτεχνική υποδομή».

Η παρέμβαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου έρχεται να αναδείξει, για ακόμη μία χρονιά, τις διαχρονικές παθογένειες της νησιωτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη για μόνιμες και ουσιαστικές λύσεις, μακριά από τη λογική των προσωρινών μεταθέσεων και της «διαχείρισης ελλείψεων».

stonisi

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

Σχετικά Άρθρα

About Us

Ενημερωτικό site της Λήμνου. Έγκυρη, άμεση και χωρίς αναστολές ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην Λήμνο, στο Βόρειο Αιγαίο, την Ελλάδα και τον κόσμο. LimnosReport.gr γιατί, «Εδώ χτυπάει η καρδιά της Λήμνου»!

LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.