ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αθλητικός τουρισμός | Μια αγορά 1,3 τρισ.δολ.

post-img
  • Ο αθλητικός τουρισμός εξελίσσεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς και αποδοτικούς τομείς του διεθνούς τουρισμού, λειτουργώντας ως «καταλύτης» για ευρύτερες ταξιδιωτικές εμπειρίες και δημιουργώντας νέες προοπτικές για τους επαγγελματίες του κλάδου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Expedia.

Ο κλάδος αντιπροσωπεύει ήδη το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης και εκτιμάται ότι θα αγγίξει το εντυπωσιακό ποσό του $1,3 τρισ. εντός του 2025.

Η δυναμική αυτή ενισχύεται από τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που πλησιάζουν, όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου το 2026 σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό, οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2026 στην Ιταλία, αλλά και οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2028 στο Λος Άντζελες.

Νέες συνήθειες, νέα κοινά, νέες ευκαιρίες

Η μελέτη, που βασίστηκε σε δείγμα 2.000 ταξιδιωτών από Αυστραλία, Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, αποκαλύπτει ότι:

  • Το 44% των φιλάθλων ταξιδεύει διεθνώς για να παρακολουθήσει αθλητικά γεγονότα – ποσοστό που αυξάνεται σε 56% για τις ηλικίες 16–34.
  • Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (60%) επιλέγουν να διαμείνουν εκτός των πόλεων που φιλοξενούν τα γεγονότα, διαχέοντας τα οικονομικά οφέλη σε ευρύτερες περιοχές.
  • Η μέση δαπάνη ανά αθλητικό ταξίδι ξεπερνά τα $1.500 ανά άτομο.
  • Οι περισσότεροι συνδυάζουν την εμπειρία με αγαπημένα πρόσωπα: 35% ταξιδεύουν με φίλους, 34% με σύντροφο και 33% με οικογένεια.
  • Επιπλέον, οι φίλαθλοι δεν περιορίζονται μόνο στον τόπο του αγώνα: το 81% επισκέπτεται και άλλους προορισμούς κατά το ταξίδι του, είτε εντός της ίδιας χώρας (30%) είτε στο εξωτερικό (21%).

Άνοδος του ενδιαφέροντος για γυναικεία και μικτά αθλητικά γεγονότα

Παρότι το ανδρικό ποδόσφαιρο κυριαρχεί στα περισσότερα κράτη, το πραγματικό πεδίο ανάπτυξης εντοπίζεται στα γυναικεία και μεικτά αθλητικά γεγονότα. Συγκεκριμένα:

  • 71% των ταξιδιών αφορούσαν ανδρικά αθλητικά γεγονότα.
  • Στις ηλικίες 16–34, το 24% παρακολούθησε μεικτά γεγονότα και το 12% γυναικεία.

Οι νέες γενιές αλλάζουν σταδιακά το τοπίο, ανοίγοντας τον δρόμο για έναν πιο συμπεριληπτικό και πολυδιάστατο αθλητικό τουρισμό.

Στρατηγική αξιοποίηση του φαινομένου

Σύμφωνα με τον Chief Commercial Officer της Expedia Group, Greg Schulze, «ο αθλητικός τουρισμός έχει εξελιχθεί πολύ πέρα από την απλή παρακολούθηση αγώνων. Οι ταξιδιώτες δημιουργούν πλούσια προγράμματα με πολλούς προορισμούς και εμπειρίες, επενδύοντας σε αναμνήσεις με αγαπημένα τους πρόσωπα».

Ο ίδιος σημειώνει πως για να επωφεληθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού από αυτή τη «χρυσή» ευκαιρία, πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές λύσεις όπως:

  • Δυναμική τιμολόγηση με βάση δεδομένα (data-driven pricing),
  • Εστιασμένη διαφήμιση σε ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης,
  • Δημιουργία ολοκληρωμένων πακέτων που συνδυάζουν διαμονή, εμπειρίες και μεταφορές.

Διαπίστωση: Ο αθλητικός τουρισμός δεν είναι πλέον «ειδική» ή «δευτερεύουσα» μορφή ταξιδιού – είναι ένας ανερχόμενος πυλώνας ανάπτυξης για τον παγκόσμιο τουρισμό. Οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν τα δεδομένα και τις τάσεις, θα είναι αυτοί που θα κεφαλαιοποιήσουν τη νέα αυτή δυναμική.

www.tornosnews.gr

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

Σχετικά Άρθρα

About Us

Ενημερωτικό site της Λήμνου. Έγκυρη, άμεση και χωρίς αναστολές ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην Λήμνο, στο Βόρειο Αιγαίο, την Ελλάδα και τον κόσμο. LimnosReport.gr γιατί, «Εδώ χτυπάει η καρδιά της Λήμνου»!

LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.