
Ήταν άνοιξη του 2014 θυμάμαι, όταν κατέθεσα την άποψη ότι η Λήμνος δεν έχει ταυτότητα και προσανατολισμό.
Είναι πλέον φθινόπωρο 2014 που η Λήμνος άρχισε κάπως να βρίσκει προσανατολισμό.
Ο προσανατολισμός φαίνεται να είναι Βόρεια! Μα γιατί θα πει κάποιος.
Στην Ελλάδα κυκλοφορεί πολύ μια λέξη άνευ ουσίας και περιεχομένου, η λέξη, ανάπτυξη.
Αν ρωτήσεις κάποιον πολιτικό ειδήμονα τη σημαίνει ανάπτυξη , θα σου απαντήσει τα πάντα εκτός από όνομα επένδυσης, θέσεις εργασίες, χρονοδιάγραμμα και προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Τα μητροπολιτικά κέντρα θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ ακόμη. Ίσως και για πάντα. Ο κύκλος της βιομηχανικής ανάπτυξης έχει παρέλθει ανεπιστρεπτή. Καλωσορίζουμε την παραδοσιακή – τεχνολογική ανάπτυξη.
Παράδοση δεν σημαίνει μόνο παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια. Σημαίνει παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τρόφιμα, παραδοσιακή φιλοξενία, παραδοσιακά μονοπάτια ποδηλασίας κτλ, όλα επενδεδυμένα με μοντέρνες τάσεις και απαιτήσεις για να είναι αναγνωρίσιμα από τις αγορές.
Υπάρχουν όμως δύο περιοχές στην Ελλάδα με μία διαφορετική τάση. Η Βόρεια Ελλάδα και η Κρήτη. Τα Κυκλαδονήσια έχουν δέσει πολύ καλά τον γάιδαρο τους.
Η Βόρεια Ελλάδα, με έμφαση προς την Θράκη, σύντομα θα αρχίσει να παρουσιάζει τα πρώτα αμυδρά σημάδια ανάπτυξης. Οι λόγοι; Μα γεωπολιτικοί φυσικά.
Αυτή την φορά σίγουρα δεν είμαστε στο μάτι του κυκλώνα της ανάπτυξης αλλά, στην περιφέρεια. Μια περιφέρεια πιο κοντά αλλά και πιο μακριά από ποτέ. Οι λόγοι χίλιοαναλυμένοι.
Ο δρόμος μακρύς αλλά με πολλές πιθανότητες επιτυχίας! Οι βάσεις έχουν μπει και μένει να υπάρξει η συνέχεια. Εμπορική Ταυτότητα* δεν υπάρχει αλλά δεν χρειάζονται χρήματα για να αποκτήσεις μια. Χρειάζεται διάθεση ομοιογένειας με προσανατολισμό στο κοινό συμφέρον. Δύσκολο. Ότι πιο δύσκολο θα μπορούσε κανείς να ζητήσει από την σημερινή Λήμνο. Όμως θα μπορούσε να ελπίζει ο συντονιστής στην λέξη, παράδοση. Θα μπορούσε να είναι το απόλυτο σωσίβιο σε ένα νησί που δεν βουλιάζει από κόσμο, αλλά βουλιάζει…
Μερικών το δάχτυλο έχει κολλήσει στο ζαχαρωμένο μέλι. Είναι χρέος της κοινωνίας να το κόψει εδώ και τώρα.
Καλό χειμώνα, με την ευχή η άνοιξη να βρει την Λήμνο με ταυτότητα.
Ευχαριστώ όλους τους ειδικευμένους επαγγελματίες που με τροφοδότησαν με τις σκέψεις τους ώστε να γίνει εφικτό αυτό το άρθρο
Πάνος Τσινόπουλος*
*Εμπορική ταυτότητα: Ένα σύνολο κοινών αποδεκτά λέξεων που να προσδιορίζουν ένα προϊόν, έναν τόπο, μια ιδέα.
*Πάνος Τσινόπουλος: Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων, με ειδίκευση στη προώθηση και προβολή.
Ειδήσεις Σήμερα:
Ακολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.



