Η Χίος αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πως ο τουρισμός του μέλλοντος δεν χτίζεται πάνω σε σκονισμένα περίπτερα και ξεπερασμένες εκθέσεις, αλλά με άμεσες, στοχευμένες και «χειρουργικής ακρίβειας» επαφές με τις αγορές του εξωτερικού.
Μέσα από τη συμμετοχή της στο «Greek Tourism Workshop» στην Κοπεγχάγη στις 23 Οκτωβρίου, το νησί των αρωμάτων και της μαστίχας έδωσε ένα δυναμικό παρόν σε μια γνώριμη αγορά, αυτή της Σκανδιναβίας, συναντώντας 46 Δανούς τουριστικούς πράκτορες και tour operators.
Η δράση, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στην Κοπεγχάγη, αποτέλεσε μια οργανωμένη και ουσιαστική προσπάθεια προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Χίου, όχι με λόγια, αλλά με στοχευμένες B2B συναντήσεις και πραγματικές συνεργασίες.
Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Γιώργος Χριστάκης, εκπροσωπώντας τον Δήμο, παρουσίασε τη Χίο ως έναν αυθεντικό βιωματικό προορισμό, εκεί όπου ο επισκέπτης δεν καταναλώνει απλώς εικόνες, αλλά συμμετέχει σε εμπειρίες: περπατά στα μονοπάτια, μυρίζεται τη μαστίχα, γνωρίζει τους ανθρώπους και την αυθεντικότητα του τόπου.
Σε αντίθεση με άλλες πρακτικές που επιμένουν να ανακυκλώνουν μια παρωχημένη αντίληψη προβολής, η Χίος επιλέγει τον δρόμο της ουσίας.
Iδιαίτερη μνεία αξίζει και στον Ιδιωτικό Φορέα Τουρισμού της Χίου, που συμμετείχε ενεργά, αποδεικνύοντας στην πράξη πως η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να αποδώσει ουσιαστικά αποτελέσματα. Με συστηματική δουλειά, επαγγελματισμό και συνέπεια, ο φορέας έχει καταφέρει να αναβαθμίσει την εικόνα του νησιού στο εξωτερικό, να αναπτύξει στοχευμένες συνέργειες και να αναδείξει το τουριστικό προϊόν της Χίου με τρόπο σύγχρονο, ευρωπαϊκό και ανταγωνιστικό.
Την ώρα που οι άλλοτε κραταιές εκθέσεις έχουν μετατραπεί σε “πανηγύρια” εντυπώσεων, όπου η πραγματική δουλειά επισκιάζεται από φιέστες, κεράσματα και εικόνες εγκατάλειψης , με άστεγους να επαιτούν ανάμεσα στα περίπτερα, η Χίος προτιμά τη σιωπηλή αποτελεσματικότητα των στοχευμένων επαφών.
Με τέτοιες κινήσεις,η Χίος δείχνει πως γνωρίζει να αξιοποιεί τα εργαλεία της σύγχρονης τουριστικής διπλωματίας: πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, κατανόηση των αναγκών της αγοράς, προσαρμοσμένο αφήγημα και σεβασμό στον επισκέπτη.
Η Χίος, αντί να παρακολουθεί παθητικά τις εξελίξεις, επιλέγει να τις διαμορφώνει. Και αυτό, όπως αποδείχθηκε στην Κοπεγχάγη, είναι ο μόνος δρόμος για έναν τουρισμό με διάρκεια, ποιότητα και ταυτότητα.
Ειδήσεις Σήμερα:
Ακολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.



