Στα 13.101 άτομα διαμορφώθηκε ο μέσος όρος των δηλωμένων ανέργων το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όταν την ίδια περίοδο του 2024 ο μέσος όρος ήταν 13.917 άτομα. Δηλαδή καταγράφεται μείωση κατά 815 ανέργους τον μήνα. Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη που δείχνει ότι συνεχίζεται η αποκλιμάκωση της ανεργίας στην Περιφέρεια, αλλά με αργό ρυθμό. Ο μέσος όρος των ανέργων στα νησιά κυμαινόταν μεταξύ 13.000 και 13.500 ατόμων την περίοδο 2016 – 2018.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΥΠΑ, οι άνεργοι στο Βόρειο Αιγαίο τον Αύγουστο του 2025 ανήλθαν σε 11.305, έναντι 11.468 τον Ιούλιο και 12.017 τον Αύγουστο του 2024. Από τον Σεπτέμβριο και μέχρι το τέλος του έτους, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί λόγω της λήξης της τουριστικής περιόδου.
Σε εθνικό επίπεδο, οι δηλωμένοι άνεργοι τον Αύγουστο ανήλθαν σε 790.844 άτομα. Από αυτούς, οι 423.784 (53,6%) είναι εγγεγραμμένοι για διάστημα ίσο ή μεγαλύτερο των 12 μηνών και οι 367.060 (46,4%) για λιγότερο. Οι γυναίκες αντιστοιχούν στο 69,2% (547.031), ενώ οι άνδρες στο 30,8% (243.813).
Μεταξύ των Περιφερειών, η Αττική (281.559, ποσοστό 35,6%) και η Κεντρική Μακεδονία (158.793, ποσοστό 20,1%) συγκεντρώνουν τα υψηλότερα ποσοστά.
Οι επιδοτούμενοι άνεργοι τον Αύγουστο 2025 ανήλθαν σε 170.604. Από αυτούς, οι 164.420 (96,4%) είναι κοινοί άνεργοι και οι 6.184 (3,6%) εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων. Οι γυναίκες είναι 119.485 (70%), οι άνδρες 51.119 (30%). Η πλειονότητα των επιδοτούμενων (132.249, ποσοστό 77,5%) είναι κοινοί, ενώ ακολουθούν 29.436 εκπαιδευτικοί (17,3%), 6.184 εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων (3,6%) και μικρότερες κατηγορίες.
Ηλικιακά, οι περισσότεροι άνεργοι ανήκουν στην κατηγορία 30 – 44 ετών (249.964, ποσοστό 31,6%), ενώ το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό επίπεδο είναι η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (358.800, ποσοστό 45,4%).
Τι έδειξε η ανάλυση για το σύνολο της χώρας
Η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί την ελκυστικότητά της ως τουριστικός προορισμός, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη INSETE – TRAVELSAT Q2 2025, που καλύπτει το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2025. Παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καταγράφονται στη διαδικτυακή φήμη της χώρας, η συνολική εμπειρία των επισκεπτών παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα συγκέντρωσε γενική αξιολόγηση 9,1/10, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,8). Οι κριτικές άγγιξαν τις 188.000 μέσα στο τρίμηνο, επιβεβαιώνοντας την έντονη τουριστική κίνηση με την έναρξη της θερινής περιόδου. Οι επισκέπτες αναδεικνύουν τη γαστρονομία (9,2) ως κορυφαία εμπειρία, ακολουθούμενη από τη θάλασσα (9,1) και τον πολιτισμό (9,1). Η φιλοξενία και το προσωπικό αποτελούν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του ελληνικού τουρισμού, με εντυπωσιακή βαθμολογία 9,5, που επιβεβαιώνει τη διεθνή εικόνα της χώρας ως φιλόξενου προορισμού. Αντίθετα, η σχέση ποιότητας – τιμής βαθμολογήθηκε με 8,9, ενώ πιο χαμηλές επιδόσεις εμφανίζονται στη βιωσιμότητα (8,5) και την υγιεινή (8,3), τομείς όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη περιφερειακή διαφοροποίηση.
Η ανάλυση ανά Περιφέρεια δείχνει μεγάλες αποκλίσεις. Η Δυτική Μακεδονία και η Θεσσαλία βρίσκονται στην κορυφή με 9,5, ενώ πολύ υψηλά σκορ κατέγραψαν τα Ιόνια Νησιά και οι Κυκλάδες (9,3). Το Βόρειο Αιγαίο (9,1) κινείται στον εθνικό μέσο όρο, αλλά ξεχωρίζει στη βιωσιμότητα (9,4) και την υγιεινή (9,2), στοιχεία που ενισχύουν την εικόνα ποιοτικής και ασφαλούς εμπειρίας. Στον αντίποδα, η Πελοπόννησος είχε την πιο χαμηλή επίδοση στην υγιεινή (6,0), ενώ οι Κυκλάδες και η Στερεά Ελλάδα υστέρησαν στον δείκτη βιωσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές προέλευσης, οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες (9,3) και το Ηνωμένο Βασίλειο (9,2) εκφράζουν τα υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης. Αντίθετα, χαμηλότερες αξιολογήσεις δίνουν οι Γερμανοί (8,6), οι Ιταλοί (8,5) και οι Γάλλοι (8,4). Ξεχωρίζουν οι Πολωνοί και οι Ούγγροι στη Θεσσαλία με πολύ υψηλά σκορ (9,7 και 9,5 αντίστοιχα), καθώς και οι Βούλγαροι στην Κεντρική Μακεδονία (9,5).
Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ακολουθεί διαφορετική πορεία. Ο Δείκτης Καθαρής Φήμης (NSI) υποχώρησε στο 39, τοποθετώντας τη χώρα στην 5η θέση μεταξύ των ανταγωνιστικών προορισμών, πάνω μόνο από την Ισπανία (29). Αντίθετα, η Αθήνα διατήρησε καλύτερη εικόνα με δείκτη 61, κοντά στην πρωτοπόρο Κροατία (66). Το μεγαλύτερο βάρος στη θετική εικόνα έδωσαν οι διαδικτυακές συζητήσεις γύρω από τον πολιτισμό (87), τη φιλοξενία (79) και τη γαστρονομία (78), με αναφορές σε εμβληματικά αξιοθέατα, γαστρονομικές εμπειρίες και παραδοσιακή φιλοξενία.
Οι αρνητικές αναφορές σχετίζονται κυρίως με το περιβάλλον και τα φυσικά φαινόμενα, που συγκέντρωσαν το χαμηλότερο σκορ (60). Σεισμοί στην Κρήτη και στο Αιγαίο, πλημμύρες στην Πάρο και τη Μύκονο, πυρκαγιές στη Χίο αλλά και καύσωνες διαμόρφωσαν αρνητική εικόνα. Σε αυτά προστέθηκαν διαμαρτυρίες για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, όπως οι αντιδράσεις σε Ισραηλινούς επισκέπτες λόγω της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή και η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση παραλιών.
Η συνολική εικόνα που προκύπτει είναι διττή. Από τη μια πλευρά, οι τουρίστες αξιολογούν την Ελλάδα ως έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη, με ισχυρά στοιχεία τη φιλοξενία, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία. Από την άλλη, οι φυσικές καταστροφές και τα ζητήματα βιωσιμότητας λειτουργούν ως παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τη διεθνή φήμη της χώρας. Το στοίχημα για την επόμενη περίοδο είναι η ενίσχυση των υποδομών ανθεκτικότητας και η ενσωμάτωση πιο πράσινων πρακτικών, ώστε να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο εμπειρίας και να περιοριστούν οι κίνδυνοι για την εικόνα του ελληνικού τουρισμού.
Ειδήσεις Σήμερα:
Ακολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.