ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το πρόγραμμα για την μεταφορά του Τίμιου Ξύλου στην Λήμνο.

ΤΙΜΙΟ ΞΥΛΟ

Όπως σας είχαμε ενημερώσει στις 14 Μαΐου και στις 20 Μάιου σε σχετικά άρθρα, το μοναδικό κειμήλιο της χριστιανοσύνης, το ΤΙΜΙΟ ΞΥΛΟ θα μεταφερθεί από Μοναχούς της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου του Αγίου Όρους, στην Λήμνο.

Σήμερα η Ιερά Μητρόπολης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου ανακοινώνει το πρόγραμμα των επίσημων εορτασμών καθώς και το μήνυμα του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη μας.

 


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛIΣ

ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ


1865 – 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΑΤΟΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑΕΤΗΡΙΔΟΣ

ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

Μ Υ Ρ Ι Ν Η Σ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΪΟΥ 2015

Ὥρα 6:30 μ.μ. Ὑποδοχή ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ εἰς τόν Λιμένα τῆς Μύρινας και ἐν συνεχεία Λιτάνευσιν πρός τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης .

Ὥρα 7:00 – 8:00 μ.μ. Ἐσπερινός .

ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2015

ΕΙΣ ΑΓΙΑΝ ΤΡΙΑΔΑ ΜΥΡΙΝΗΣ

Ὥρα 6:30 – 10:30 π.μ. Ὄρθρος καί ἐν συνεχεία Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία .

Ὥρα 7:00 μ.μ. Πανηγυρικός Ἐσπερινός μέ πολύ-αρχιερατική συνχοροστασία .

    

ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015

ΕΙΣ ΑΓΙΑΝ ΤΡΙΑΔΑ ΜΥΡΙΝΗΣ

Ὥρα 7:00 π.μ. Ὄρθρος .

Ὥρα 7:45 π.μ. Καταβασίες.

Ὥρα 8:30 π.μ. Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία .

     Καθ’ ὅλην τήν διάρκειαν τῆς ἐβδομάδος εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος , ἀπό 2 – 5 Ἰουνίου θά τελείται τήν μέν πρωΐαν Θεία Λειτουργία , τό δέ ἐσπέρας οἱ Χαιρετισμοί τοῦ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ και περί ὥραν 7:30 μ.μ.

Ἱδιαιτέρως δέ τήν Τετάρτη τό ἐσπέρας 3 Ἰουνίου καί ὥρα 9:00 μ.μ. θά ψαλῆ Ἁγιορείτικη Ἀγρυπνία .

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015

ΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΝ ΜΟΥΔΡΟΥ

Ὥρα 6:30 μ.μ. Ὑποδοχή ΤΙΜΙΟΥ ΞΥΛΟΥ εἰς τόν Λιμένα τοῦ χωρίου Μούδρου καί ἐν συνεχεία Λιτάνευσις πρός τόν Ἱερόν Ναόν Εὐαγγελιστρίας Μούδρου , ἀκολοῦθως Μέγας Ἀρχιερατικός Ἐσπερινός μετ’ Ἀρτοκλασίας .

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015

ΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΝ ΜΟΥΔΡΟΥ

Ὥρα 7:00 – 10:00 π.μ. Ὄρθρος καί ἐν συνεχεία Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία . Τό ἐσπέρας θά ψαλοῦν οἱ Χαιρετισμοί τοῦ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ .

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί,

    Τήν Κυριακήν τῆς Πεντηκοστῆς καί τήν Δευτέραν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἑορτάζει ὁ Καθεδρικός Ἱερός Ναός Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης τήν ἐτήσιαν πανήγυρίν του. Ἐφέτος ἰδιαιτέρως μάλιστα καί περίλαμπρα ἑορτάζει αὐτήν τήν πανήγυριν, διότι συμπληρώνει 150 ἒτη λατρευτικῆς ζωῆς καί χάριτος ἐν Μυρίνη.

Ὃπως ἀντιλαμβάνεσθε τό γεγονός αὐτό ἒχει τήν ἰδιαίτερην σημασίαν του δι’ἓναν τόπον καί μάλιστα ἀκριτικόν. Ἀναλογίζεται κανείς ὁ ὡς ἂνω Ἱερός Ναός πόσες χάρες ἢ λύπες ἐφιλοξένησε, ἀφοῦ εἶναι συνυφασμένος μέ τήν ζωήν τῶν κατοίκων αὐτῆς τῆς Νήσου! Πόσες φορές ἒλαβαν χάριν καί ἁγιασμόν οἱ ἂνθρωποι διά νά συνεχίσουν νά ἁγωνίζονται εἰς τήν ζωήν τους. Πόσες φορές διά τῆς προσευχῆς τους οἱ Χριστιανοί ἀνέθεσαν τάς ἐλπίδας των εἰς τήν Παναγίαν Τριάδα καί ἡσθάνθησαν ἀναψυχήν καί ἀσφάλειαν!

    Ἀλλά ἀς ἒχετε ὑπομονήν ἀδελφοί νά διδαχθῶμεν ὃλοι σήμερα, ἐπ’εὐκαιρία τῆς μεγάλης αὐτῆς πανηγύρεως περί τῆς σημασίας καί τῆς ἀξίας ἑνός Ναοῦ.

    Τό λοιπόν τί εἶναι Ναός ἢ Ἐκκλησία; Ἒχομεν ἓναν ὁρισμόν τοῦ Ἁγίου Γερμανοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως «Ἐκκλησία ἐστίν οἶκος θεϊκός, ἒνθα ἡ μυστική ζωοθυσία γέγονε καί τό ἒνδον τοῦ ἱερατείου, τό ἃγιον σπήλαιον, ἒνθα ὁ τάφος καί ἡ τράπεζα ἡ ψυχοτρόφος καί ζωοποιός καί οἱ ἐν αύτῆ μαργαρῖται τά θεῖα δόγματα τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου πρός τούς μαθητάς Αὐτοῦ». Δηλαδή Ἐκκλησία εἶναι ὁ Ἱερός καί ἃγιος τόπος ὃπου οἱ πιστοί παίρνουν τήν χάριν καί τήν σωτηρίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μεταλαμβάνοντας τῶν Θεϊκῶν Μυστηρίων καί ἀκούοντες τόν λόγον τοῦ Θεοῦ. Περισσότερον περιληπτικά θά ἐλέγαμε ὃτι Ἐκκλησία εἶναι ἡ Ἁγία Τράπεζα καί ὁ ἱερός Ἂμβων, ἡ Θεία μυσταγωγία καί τό κήρυγμα.

    Τήν γενικοτέραν πνευματικήν σημασίαν πού ἒχει ὁ Ναός ὡς κέντρον καί ἱερός χῶρος πού συνέχει καί κρατεῖ ἐνωμένους μεταξύ των τούς πιστούς τήν βλέπομεν καί εἰς τήν ἳδρυσιν τῶν ἀρχαίων πόλεων. Εἰς τήν ἀρχαίαν ἐποχήν, ὃταν ἱδρύετο μία πόλις, πρῶτον ἐκτίζετο τό «Πρυτανεῖον» δηλαδή τό Κυβερνεῖον μέ τήν «Ἱεράν Ἑστίαν», ὃπου ἒκαιε ἂσβεστον τό πῦρ, πού παρελάμβαναν ἀπό τήν μητρόπολιν, ἀπό τήν πόλιν δηλαδή πού ἒφευγαν καί ἐξεκινούσαν διά νά ἱδρύσουν νέαν πόλιν ἢ ἀποικίαν. Τό ἲδιο ὃμως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε καί σήμερα. Ὃταν κτίζεται μία νέα πόλις ἢ ἓνα χωρίον, τό πρῶτον και εἰς τό μέσον κτίζεται ἡ Ἐκκλησία. Ἐνορία δέν γίνεται ἀν δέν ὑπάρχει πρῶτον Ἐκκλησία. Ἡ πνευματική συγχρόνως δέ καί ὁρατή ἒκφρασις τῆς Ἐνορίας εἶναι ὁ Ναός.

    Ἀκόμη ποίαν σημασίαν διά τήν θρησκευτικήν καί κοινωνικήν καί ἐθνικήν ζωήν τῶν ἀνθρώπων ἒχουν οἱ ναοί ἑνός τόπου, μάλιστα δέ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἐνορίας τό βλέπομεν πάλιν εἰς τούς ἀρχαίους προγόνους μας, τούς Ἓλληνας. Οἱ πόλεμοί των ἦσαν ἱεροί, ὑπέρ «βωμῶν καί ἐστιῶν», πρῶτον νά σώσουν τούς ναούς των καί ἒπειτα νά φυλάξουν τά σπίτια τους. Οἱ πολεμισταί ἐπροτρέποντο εἰς τήν μάχιν μέ αὐτά τά λόγια «ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἲτε, ἐλευθεροῦτε πατρίδ’ ἐλευθεροῦτε δέ παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρώων ἒδη θήκας τε τῶν προγόνων…». Δηλαδή Ἓλληνες ἐμπρός γιά τήν ἐλευθερίαν τῆς πατρίδος καί γιά τήν ἐλευθερίαν τῶν παιδιῶν καί τῶν γυναικῶν καί γιά τήν ἐλευθερίαν τῶν ἱερῶν τῆς πίστεως καί τῶν τάφων τῶν προγόνων.

    Δέν ὑπάρχει τόπος, δέν ὑπάρχει λαός πού δέν ἒχει Ναούς καί Ἱερά θρησκευτικά κέντρα. Τό λέγει κάπου ὁ Πλούταρχος ὁ ἀρχαῖος αὐτός ἱστορικός «Εὒροις δ’ ἂν ἐπί ὡν πόλεις ἀτειχίστους, ἀγραμμάτους, ἀβασιλεύτους, ἀοίκους, ἀπείρους θεάτρων καί γυμναστηρίων. Ἀνιέρου δέ πόλεως καί ἀθέου … ἒσται γεγονώς θεατής». Δηλαδή
περιερχόμενος τόν κόσμον, μπορεῖς νά εὓρης καί πόλεις χωρίς τείχη, χωρίς σχολεῖα, χωρίς βασιλεῖς, χωρίς κατοίκους, χωρίς θέατρα καί γυμναστήρια, ὃμως ποτέ κανείς δέν εἶδε μῆτε θά δεῖ πόλιν χωρίς ἱερά καί χωρίς θεούς.

    Ἀλλά ἂς ξαναγυρίσωμεν εἰς τόν Ἐνοριακόν Ναόν. Ἀκόμη καλύτερα ἐννοοῦμεν τί εἶναι κάθε κεντρικός Ναός τῆς θρησκευτικῆς καί Ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας, δηλαδή ὁ Ναός τῆς Ἐνορίας μας, ὃταν διεξέλθωμεν τήν Ἱεράν Ἀκολουθίαν τῶν Ἐγκαινίων. Ἐκεῖ εἰς τούς ὓμνους καί εἰς τάς εὐχάς βλέπωμεν ὁποίαν σημασίαν μυστικήν καί πνευματικήν ἒχει ὁ Ἱερός χῶρος τοῦ Ναοῦ διά τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι ἡ Ἐκκλησία ὂχι μόνον ὁ τόπος συνάξεως τῶν πιστῶν καί τῆς Θείας Λατρείας ἀλλά ἡ ὁρατή ἒκφρασις τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού τό ἀποτελοῦν οἱ πιστοί. Ὂχι τόπος ἀφιερωμένος εἰς τόν Θεόν, ἀλλά οἶκος Τοῦ Θεοῦ, ἐντός τοῦ ὁποίου διαμένει ἐπί τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἰς τό Ἀρτοφόριον ὁ Θεάνθρωπος Λυτρωτής. Αὐτή δέ ἀκριβῶς εἶναι μία διαφορά καί ὑπεροχή τοῦ ἐνοριακοῦ ναοῦ ἀπέναντι τῶν ἂλλων ναῶν, παρεκκλησίων καί ἐξωκκλησίων. Εἰς τόν Ἐνοριακόν Ναόν μόνον φυλάσσεται καθ’ὃλον τό ἓτος ἡ Θεία Κοινωνία τῆς Μεγάλης Πέμπτης. Σκεφθεῖτε ἀκόμη, ὃτι ὁ ἑκασταχοῦ Μητροπολιτικός Ναός εἶναι ὁ κορυφαῖος Ναός τῆς Ἐπισκοπῆς, ὃπως εἶναι ὁ ἑορτάζων τά 150 ἒτη λειτουργίας του, Ἱερός Ναός τῆς Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης.

    Ἐπιτρέψατέ μου ἀκόμη νά σᾶς ἀναφέρω μερικές, τίς πιό χαρακτηριστικές φράσεις, ἀπό τούς ὓμνους καί τίς εὐχές τῆς ἀκολουθίας τῶν Ἐγκαινίων, χωρίς νά τάς ἐρμηνεύσωμε διά τήν ἒλλειψιν χρόνου. Ὁ χορός τῶν ψαλτῶν ψάλλει «Τούτον τόν οἶκον ὁ Πατήρ ὠκοδόμησε, τοῦτον ταὀν οἶκον ὁ Υἱός ἐστερέωσε , τοῦτον τόν οἶκον τό Πνεῦμα τό Ἃγιον ἀνεκαίνισεν». Ἡ ἐπιφοίτησις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος «τὸν ἐπὶ γῆς
παγέντα σοι
ναόν, οὐρανὸν κατεσκεύασεν». Ἡ Ἐκκλησία τῆς ὁποίας αἰσθητοποίησις εἶναι ὁ Ναός τῆς Ἐνορίας,ἒχει θεμέλιον τοῦ Χριστοῦ καί βασιλικόν διάδημα τόν Τίμιον Σταυρόν, « Θεμέλιόν σε Χριστέ, ἡ Ἐκκλησία ἀρραγὲς ἔχουσα, τῷ σῷ Σταυρῷ στέφεται, ὡς βασιλικῷ διαδήματι».Εἰς τό ὑψηλότερον σημεῖον τοῦ Ναοῦ, ὑψώνεται καί λάμπει ὁ Σταυρός τοῦ Κυρίου, ὃπλον κατά τοῦ διαβόλου, σκέπη καί προστασία τῆς πόλεως καί τοῦ λαοῦ, «Φρίττουσι, τῶν δυσμενῶν δαιμόνων αἱ φάλαγγες, τὴν τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν, τοῦ Σταυροῦ τῷ τύπῳ σημειουμένην, καὶ σκιάζει, ἡ ἁγιαστικὴ τοῦ Πνεύματος ἔλλαμψις». Παράδεισος ἐπί τῆς γῆς εἶναι ἡ Ἐκκλησία πού ἀντί τοῦ ξύλου τῆς γνώσεως ἒχει ὑψωμένον εἰς τό μέσον «τό ζωηφόρον τοῦ Σταυροῦ ὃπλον». Πρός αὐτήν τήν ἒννοιαν καί τήν κατεύθυνσιν πρέπει νά κατευθύνουν τίς προσπάθειές των ὃλα τά κοινωνικά συστήματα πού θέλουν νά κάμουν παράδεισον τήν ζωήν. Ἱδού ὁ λόγος τῆς ἐνώπιόν μας κατά τόν ἑορτασμόν αὐτόν, παρουσίας «ξύλου» ἀπό τόν Τίμιον Σταυρόν τοῦ Χριστοῦ.

Ἡ εὐσεβής ἡμῶν σκέψις ὑπεβλήθη τῆ Ἱερᾶ Συνόδω τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἒτυχεν ἐγκρίσεως καί ὑπεβλήθη ἡ σχετική παράκλησις τῆ Σεβασμία Ἱερᾶ Μονῆ Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὃρους, ἡ ὁποία κατέχει ἐν Ἑλλάδι τό μεγαλύτερον τεμάχιον ἀπό τόν Τίμιον Σταυρόν τοῦ Χριστοῦ νά μᾶς μεταφέρει αὐτόν εἰς Λῆμνον τώρα μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑκατοπεντηκοντα-ετηρίδος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Ἁγίας Τριάδος, πρός ἁγιασμόν τῶν πιστῶν, στήριγμα αὐτῶν, ἐλπίδα καί σωτηρίαν αὐτῶν.

    Πρός τοῦτο ὀφείλονται χάριτες καί εὐχαριστίες ὀλόθερμες τῆ Ἱερᾶ Συνόδω τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τῆ Ἱερᾶ Μονῆ Κουτλουμουσίου διά τήν εὐλογίαν ταύτην. Οὐδείς Λημνιός νά μῆν μείνει χωρίς νά προσέλθη εἰς τήν Ἁγίαν Τριάδαν Μυρίνης ἀπό 30 Μαϊου ἓως 6 Ἰουνίου καί τήν 7ην Ἰουνίου εἰς τήν Εὐαγγελιστρίαν Μούδρου νά προσκυνήσει τό αὐθεντικόν Τίμιον Ξύλον τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ καί λάβει δι’ ὃλην του τήν ζωήν χάριν καί εὐλογίαν. Εἶναι μοναδική εὐκαιρία τό προσκύνημα τοῦτο.

    Τελειώνοντας τήν παρούσαν ταπεινήν Ἐγκύκλιον ἡμῶν ὁδηγοῦμεν τόν λόγον πρός τόν Ἃγιον Συμεών Θεσσαλονίκης, διδάσκοντα ἡμᾶς λέγων ὃτι ὁ Ναός «ἂν καί συντεθειμένος ἀπό ἂψυχον ὓλην, εἶναι ὃμως οἶκος Θεοῦ ἐπειδή ἁγιάζεται διά τῆς θείας χάριτος καί μέ τάς εὐχάς τάς ἱερατικάς καί δέν εἶναι πλέον καθώς καί οἱ ἂλλοι οἶκοι, ἀλλά ἀφιερωμένος εἶναι ἐπί γῆς εἰς τόν Θεόν καί πλουτεῖ τήν χάριν του νά ἒχει ἒνοικον τόν Θεόν καί τήν δόξαν Του ἐν αὐτῶ».

    Κατόπιν ὃλων τούτων δυνάμεθα νά ἐννοήσομεν ποῖον χρέος ἒχομεν οἱ πιστοί καί ποία τιμή εἶναι δι’ἡμᾶς ὃλους νά ἐνδιαφερόμεθα καί νά φροντίζουμε διά τόν Ναόν τῆς Ἐνορίας μας. Καί εἶναι ἀλήθεια ὃτι παντοῦ οἱ χριστιανοί φιλοτιμούνται νά ἀποκτήσουν εὐπρεπεῖς Ναούς. Προετοιμάζουν ἒτσι καλήν θέσιν «ἐν τῆ ἀναπαύσει». Μέ τέτοια λόγια συγχαίρει ὁ Μέγας Βασίλειος τόν Ἐπίσκοπον Ἀρκαδίου, διότι αὐτός καί οἱ χριστιανοί του ἒκτισαν ἒναν Ναόν. «Ὑπερήσθημεν δὲ ὅτι καί, μέριμναν πρέπουσαν χριστιανῷ ἀναλαβόντες, εἰς δόξαν τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ οἶκον ἠγείρατε καί ἠγαπήσατε τῶ ὂντι κατά τό γεγραμμένον, εὐπρέπειαν οἲκου Κυρίου, εὐπρεπίσαντες ἑαυτοῖς τήν οὑράνιον μονήν τήν ἠτοιμασμένην ἐν τῆ ἀναπαύσει τοῖς ἀγαπῶσι τό ὂνομα τοῦ Χριστοῦ». Γράφει δέ καί ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Νύσσης διά τόν Ἃγιον Γρηγόριον τόν Νεοκαισαρείας ὃτι: «τοσοῦτον ἑαυτῶ λαόν ἀθρόως τῆ συνεργία τοῦ Πνεύματος παρεστήκασι, ὣστε πρός ναόν κατασκευήν ὁρμῆσαι, πάντων χρήμασι τε καί σώμασι πρός τήν σπουδήν ὑπουργούντων».

Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί,

Ἡ Ἐκκλησία δέν τό παραγνωρίζει καί δέν τό μένει. Δέεται μέ τήν φωνήν τοῦ Λειτουργοῦ εἰς κάθε ἱεράν ἀκολουθίαν «Ὑπέρ τοῦ ἁγίου οἲκου τούτου καί τῶν ….ἐστότων ἐν αὐτῶ». «Ὑπέρ τῶν μακαρίων καί ἀοιδίμων κτητόρων…», «…ὑπέρ τῶν καρποφορούντων καί καλλιεργούντων…», καί εἰς τό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας κατά τήν ὁπισθάμβωνον εὐχήν ἡ Ἐκκλησία διά τοῦ ἱερέως ἐνώπιον τῆς εἰκόνας τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ δέν λησμονεῖ ὃλους ἐκείνους πού φροντίζουν διά τόν Ἱερόν Ναόν «Ὁ εὐλογῶν τούς εὐλογούντάς σε Κύριε, καί ἁγιάζων τούς ἐπί σοι πεποιθόντας……….ἁγιάσον τούς ἀγαπῶντας τήν εὐπρέπειαν τοῦ οἲκου Σου».

    «Δόξα τῶ Θεῶ πάντων ἓνεκεν», ὃτι ἐφθάσαμεν εἰς τήν ἱεράν ἑκατοπεντηκοντα- ετηρίδαν τοῦ Καθεδρικοῦ μας Ναοῦ. Δόξα τῆ πανσθενουργῶ Ἁγία Τριάδι τήν ἐνισχύσασαν ἡμᾶς εἰς πέρας αἰσίως ἀγαγεῖν τόν ἑορτασμόν τοῦτον. Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί πατρός καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἲη μετά πάντων Ὑμῶν. ΑΜΗΝ.

Ἒγγραφον ἐν τῶ Ἱ. Ἐπισκοπείω Μυρίνης τῆ 1-5-2015

Διάπυρος πρός Θεόν εὐχέτης

Και ἐσαεί ἀγαπῶν ὑμᾶς πάντας

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ

 

 



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

ΜΥΡΙΝΑ 81400-ΛΗΜΝΟΣ

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

    Το τεμάχιον τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ξύλου ἐπί τοῦ ὁποίου ἐσταυρώθη ὁ Χριστός μας, πού σπάνια ἐξέρχεται ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὃρους και πού για πρώτη φορά μεταφέρεται εἰς Λῆμνον, θα ὑποδεχθοῦμε το Σάββατο 30 Μαΐου και ὣρα περίπου 7:00 μ.μ. εἰς τον Ἱερόν Ναόν τῆς Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης.

Το ἀνωτέρω τεμάχιο φυλάσσεται εἰς την Μονήν Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὃρους και ἒρχεται εἰς Λῆμνον με την συγκατάθεσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί ἒγκρισιν τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας τοῦ Ἁγίου Ὃρους και τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου για μία ἑβδομάδα (30 Μαϊου ἓως 5 Ἰουνίου εἰς Ἁγίαν Τριάδαν Μυρίνης και ἀπό 6 Ἰουνίου ἓως 8 Ἰουνίου εἰς Εὐαγγελιστρίαν Μούδρου) ὡς εὐλογία με ἀφορμή τον
ἑορτασμόν τῆς ἑκατοπεντηκονταετηρίδος τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ μας.

Tό κτητορικό τεμάχιο Τιμίου Ξύλου πού φυλάσσεται στην Ἱερά Μονή Κουτλουμουσίου εἶναι δῶρο τοῦ χριστιανοῦ βασιλέως τῶν Ρωμαίων Ἀλεξίου Α΄Κομνηνοῦ ( τέλη 11ου – ἀρχές 12ου αἰ. ) . Ἡ δωρεά του κατοχυρώνεται ἀπό αὐτοκρατορικό χρυσόβουλλο , το ὁποῖο διασώζεται . Πρόκειται για τμῆμα ἀπό τον σταυρό , πού πάνω του ἐκούσια καρφώθηκε και πέθανε για την σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου ὁ Θεάνθρωπος Κύριός μας Ἱησοῦς Χριστός . Ἡ Κωνσταντινούπολη ἀπόκτησε το μισό τμῆμα ἀπό ὁλόκληρο τον ἅγιο Σταυρό στα χρόνια τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου . Το εἶχε μεταφέρει ἐκεῖ ἡ ἁγία Ἐλένη ἀμέσως μετά την εὔρεση τοῦ ζωοποιοῦ Ξύλου στην Ἱερουσαλήμ ( α΄ ἥμισυ 4ου αἰ. ) . Ὁλους τους ἐπόμενους αἰῶνες φυλασσόταν στα ἀνάκτορα και ἐξερχόταν για την κοινή λατρεία συγκεκριμένες μέρες κάθε ἔτος .

Το συγκεκριμένο τμῆμα – κειμήλιο τοῦ Κουτλουμουσίου θεωρεῖται ἀπό τά μεγαλύτερα σωζόμενα τεμάχια ἐντός Ἁγίου Ὄρους και ἀνά τον κοσμο . Για προσκύνηση στην Μονή ἐξέρχεται 4 φορές τον χρόνο : 1η Σεπτεμβρίου ( ἀρχή Ἰνδίκτου ) , 14 Σεπτεμβρίου , Γ΄ Κυριακή ταῶν Νηστειῶν και 6η Αὐγούστου .

Ἡ ὑποδοχή τοῦ Τιμίου Ξύλου θα γίνει ἀπό πλειάδα φιλοξενουμένων ἀρχιερέων ἢτοι Σεβ. Mεσογαίας κυρίου Νικολάου, Σεβ. Ἀλεξανδρουπόλεως κυρίου Ἀνθίμου, Θεοφ. Φαναρίου κυρίου Ἀγαθαγγέλου, Θεοφ. Μεθώνης κυρίου Κλήμεντος καί φυσικά ἀπό τον ἐγχώριον Μητροπολίτην Λήμνου κ. Ἱερόθεον, πρῶτον βέβαια εἰς τόν Λιμένα τῆς πόλεως Μυρίνης (6:30μ.μ.) και ἐν συνεχεία εἰς τό προαύλιον τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης το Σάββατο 30 Μαΐου και περί ὣραν 7ην μ.μ. και θα ἀποδοθοῦν εἰς αὐτό τιμές ἀπό την Πολιτεία, το Στράτευμα και την Ἐκκλησίαν.

Οὐδείς Λημνιός να μην ἀπουσιάσει ἀπό το γεγονός τῆς παρουσίας στο νησί μας τοῦ Τιμίου Ξύλου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἱησοῦ Χριστοῦ. Οὐδείς ἐξ ἡμῶν να μην χάσει την εὐκαιρία αὐτῆν να προσκυνήσει τον Ζωοποιόν Σταυρόν τοῦ Χριστοῦ μας, ἡ ὁποία για τους περισσότερους ἀπό μας θα εἶναι μοναδική στη ζωή μας.

Κατά την διάρκειαν τῆς ἑβδομαδιαίας παραμονῆς τοῦ Τιμίου Ξύλου εἰς Λῆμνον θα λειτουργήσει παράλληλα εἰς το παρακείμενον Πνευματικόν Κέντρον δράση για τη συγκέντρωση τροφίμων, ρουχισμοῦ και φαρμάκων προς ἀνακούφισιν ἐνδειῶν ἀδελφῶν, ἀλλά και ἒκθεση βιβλίου τῶν ἐκδόσεων τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (9:00-13:00 και 16:00-20:00).

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λήμνου

Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΛΗΜΝΟΥ

    Ἡ ἳδρυση της ἀνάγεται περίπου τον Γ΄ μ.Χ. αἰώνα με πρῶτον Ἐπίσκοπόν της τον Στρατήγιον λαβώντα μέρος εἰς την Α΄Οἰκουμενικήν Σύνοδον τῆς Νικαίας. Ἒκτοτε ἀρχιεράτευσαν περίπου 60 Ἀρχιερεῖς, ὁ δε 61ος εἶναι ὁ νῦν Ἀρχιερατεύων Μητροπολίτης Λήμνου και Ἁγίου Εὐστρατίου κ. Ἱερόθεος ἐπί 27 συνεχῆ ἒτη Ἱεραποστολικῆς δράσεως.

    Ἡ Ἱερά Μητρόπολη ἀποτελεῖται ἀπό 37 Ἐνορίας και 26 Ἐφημερίους ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 21 εἶναι χειροτονίες τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ἱεροθέου.

    Ἡ Ἱ.Μ.Λ. ἒχει δημιουργήσει ἀπό το 1989 ἓως σήμερον 7 Πνευματικά Κέντρα φιλανθρωπικῆς, κατηχητικῆς και μορφωτικῆς δράσεως. Ἐπίσης ἒχει δημιουργήσει ἓνα Κοινωνικόν Παντοπωλεῖον πού καλύπτει ὑλικάς ἀνάγκας τῶν οἰκονομικῶς ἀδυνάτων.

    Πολλάκις ἀντιμετωπίζει οἰκονομικάς ἀνάγκας τοῦ ποιμνίου της, χορηγώντας βοηθήματα σε ὑποτροφίες πρός φοιτητάς, βαρέως ἀσθενούντας , καί μή δυνάμενους νά ἐξοφλήσουν ΔΕΗ, ἐνοίκια καί λοιπάς ὑποχρεώσεις των.

    Ἒχει ἐκδόσει περί τά 7 βιβλία πού ἀφοροῦν την Ἐκκλησιαστική ἢ Ἐθνική ἱστορία τῆς Νήσου μας.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Ὁ Ἱερός Ναός Ἁγίας Τριάδος Μυρίνης ἑορτάζει τά 150 χρόνια Λειτουργίας του. Δέν ὑπάρχει ἀρχαιότερος Ἐνοριακός Ναός ἐν Λήμνω. Ἐπ’ εὐκαιρία τοῦ ἀνωτέρου ἑορτασμοῦ τό Τίμιον Ξύλον θα ἔλθη καί θά παραμείνει στή Μύρινα μία ἑβδομάδα, 30 Μαίου – 5 Ἰουνίου. Καθ’ ὃλη τή διάρκεια τῆς ἑβδομάδος καθημερινά τό πρωί θά τελεῖται Θ.Λειτουργία καί τό ἑσπέρας θα ψάλλονται οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἰδιαιτέρως τήν νύχτα τῆς Τετάρτης 3 Ἰουνίου καί ἀπό 9:00 μ.μ. θά τελεσθεῖ ἁγιορείτικη ἀγρυπνία ἐνώπιον τοῦ Τιμίου Σταυροῦ.

    Το Σάββατον 6 Ἰουνίου τό ἀπόγευμα τό Τίμιον Ξῦλον θα μεταφερθεῖ διά τοῦ πλοίου τοῦ Λιμενικοῦ Σώματος ἀπό το λιμάνι τῆς Μύρινας προς το λιμάνι τοῦ Μούδρου συνοδευόμενον ἀπό ἀλιευτικῶν σκαφῶν. Εἰς Μούδρον θα γίνει λιτάνευσις τοῦ Τιμίου Ξύλου ἀπό το λιμάνι εἰς Ἱ.Ν. Εὐαγγελίστριας εἰς ἁγιασμόν τῆς Κωμοπόλεως και θα ἐπακολουθήσει Μέγας Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός μετά πολλῶν Ἱερέων. Το πρωί τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πάντων θά τελεσθεῖ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία καί Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου . Τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς θα τελεσθεῖ ἡ ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Google NewsΑκολουθήστε το LimnosReport.gr - στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο το Βόρειο Αιγαίο, όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

Σχετικά Άρθρα

About Us

Ενημερωτικό site της Λήμνου. Έγκυρη, άμεση και χωρίς αναστολές ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην Λήμνο, στο Βόρειο Αιγαίο, την Ελλάδα και τον κόσμο. LimnosReport.gr γιατί, «Εδώ χτυπάει η καρδιά της Λήμνου»!