H υποκρισία είναι ελληνική

Με το κείμενο που ακολουθεί θα ήθελα να εκφράσω κάποιες σκέψεις, προβληματισμούς αλλά και συμπεράσματα σχετικά με τις κινητοποιήσεις των μαθητών της περασμένης εβδομάδας τόσο εντός, όσο και εκτός νησιού.

Ένα πρώτο συμπέρασμα, θετικό κατά τη γνώμη μου, είναι πως τελικά οι πολίτες του νησιού μας δεν έχουν πρόβλημα με τις καταλήψεις, αλλά με το περιεχόμενο και τα αιτήματά τους. Είδαμε ανθρώπους που τα προηγούμενα χρόνια καταδίκαζαν τις καταλήψεις ως παράνομες, να εκθειάζουν τώρα τους μαθητές για την αγωνιστικότητά τους. Αυτή τη φορά ούτε αγανακτισμένοι γονείς φάνηκαν στις εξώπορτες των σχολείων να παραπονιούνται για τις χαμένες διδακτικές ώρες, ούτε απειλές για εισαγγελείς και αστυνόμους υπήρξαν, ούτε κλήθηκε η πυροσβεστική να σπάσει αλυσίδες, όπως συνέβη πριν τρία χρόνια σε σχολείο του νησιού. Οι μάσκες της νομιμοφροσύνης έπεσαν, έστω και αργά, και  αν φορεθούνε πάλι  θα είναι μόνο ως αποκριάτικο αξεσουάρ. Από τα προηγούμενα βέβαια εξαιρούνται όσοι δήλωναν και δηλώνουν αντίθετοι με τις καταλήψεις ανεξαρτήτως αιτημάτων.

Το πρωτοφανές με αυτές τις καταλήψεις, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ήταν πως όλοι γνωρίζαμε από πριν ότι τα σχολεία θα είναι κλειστά στις 29 του Νοεμβρίου. Στην ουσία δεν ήταν κατάληψη, αλλά ραντεβού. Τις μέρες που προηγήθηκαν της 29ης Νοεμβρίου σε ένα πλαίσιο δημοκρατίας, είτε με συνέλευση των μαθητών, είτε με απόφαση του 15μελούς, είτε απλά με συνεννόηση μελών του 15μελούς με το διευθυντή, έγινε γνωστό ότι την Πέμπτη τα σχολεία θα είναι κλειστά. Είδαμε λοιπόν κάποιους/ες διευθυντές/τριες, που άλλοτε άφριζαν στο άκουσμα και μόνο της λέξης ‘’κατάληψη’’, να δέχονται αβίαστα και εντελώς φυσιολογικά το λουκέτο στα σχολεία.

Αξίζει εδώ μια ιδιαίτερη αναφορά στο Γυμνάσιο Μύρινας που αποτέλεσε και την προμετωπίδα του αγώνα με πανό και συνθήματα και μαθητές να φωνάζουν με ιδιαίτερο πάθος για την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σχολείο αντιμετωπίζει σοβαρό κτιριακό πρόβλημα τα τελευταία 5 περίπου χρόνια, φαίνεται ότι κάποιοι ενδιαφέρονται περισσότερο για το όνομα μιας άλλης χώρας, παρά για την ασφάλεια των μαθητών.

Γιατί όμως έκλεισαν τα σχολεία στα τέλη Νοεμβρίου και όχι για παράδειγμα το Σεπτέμβριο; Ποιός μας κάλεσε σε αυτήν την κινητοποίηση; Η πατρίδα ή μήπως η Μακεδονία η ίδια; Σαφώς και όχι και ακριβώς παρακάτω θα απαντηθεί και το ερώτημα.

Μέχρι και τον Οκτώβριο οι μοναδικές καταλήψεις που υπήρχαν στη χώρα ήταν με αιτήματα εκπαιδευτικά, όπως ελλείψεις σε καθηγητές, κτιριακά προβλήματα και το νέο λύκειο. Η δολοφονία Κατσίφα στις 28 Οκτωβρίου σε συνδυασμό με την αποβολή των 6 μαθητών του 1ου ΓΕΛ Γέρακα (πληροφορίες εδώ) έδωσε το πάτημα στη ναζιστική οργάνωση  ΕΣΑ (ελληνική Σοσιαλιστική Αντίσταση), στη Χ.Α. και σε άλλες ακροδεξιές ομάδες να βγουν στο προσκήνιο παρακινώντας τους μαθητές να προχωρήσουν σε καταλήψεις με αίτημα το όνομα της Μακεδονίας. Θα ήταν λοιπόν καλό να συνειδητοποιήσουμε όλοι οι ενήλικες του νησιού (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ά.) ότι τα σχολεία έκλεισαν όχι από αγάπη για την πατρίδα, αλλά επειδή το ζήτησαν φασιστικές οργανώσεις και ακροδεξιές παραφυάδες αυτών.

Θα ήθελα να κάνω και μια αναφορά στα γεγονότα εκτός Λήμνου. Πέρα από το αίτημα για τη Μακεδονία ακούστηκαν και αιτήματα όπως ‘’η Μ. Ασία είναι ελληνική’’. Πώς θα μας φαινόταν άραγε αν αύριο μαθαίναμε στις ειδήσεις ότι στα υπό κατάληψη σχολεία της Τουρκίας ακουγόταν σύνθημα ‘’τα νησιά του Αιγαίου είναι Τουρκικά’’; Σίγουρα θα μιλάγαμε για βάρβαρους, βίαιους και απολίτιστους γείτονες. Ένα άλλο σύνθημα  που ακούστηκε ήταν το ‘’δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ Σκοπιανέ’’. Μία σύντομη απάντηση σε αυτό το σύνθημα είναι ότι κάποιοι Έλληνες δε θα γίνουν άνθρωποι ποτέ.

Καλό θα ήταν όλοι να συνειδητοποιήσουμε τι έγινε αυτές τις ημέρες στα σχολεία της χώρας. Ας σταματήσουμε για λίγο τα συνθήματα και τα χειροκροτήματα και ας αναλογιστούμε ότι ο εθνικισμός και ο φανατισμός οδηγεί πάντα στον πόλεμο και τελικά στο θάνατο όχι αυτούς που φανατίζουν, αλλά αυτούς που φανατίζονται. Σήμερα ο Κατσίφας είναι νεκρός και οι γονείς του τον κλαίνε, αλλά αυτοί που τον φανάτισαν είναι ζωντανοί και πιθανόν να χαίρονται και να γελάνε. Στα συμμαχικά νεκροταφεία του νησιού μας δεν έχουν θαφτεί αυτοί που προκάλεσαν τον πόλεμο, αλλά νέοι άνθρωποι από όλα τα μέρη της γης. Ευθύνη βέβαια για το φανατισμό έχει και μερίδα του κλήρου που κατά καιρούς υιοθετεί και αναπαράγει ακραίες απόψεις. Όσοι συγχέουν τον εθνικισμό με το χριστιανισμό, καλό θα ήταν να σκεφτούν ότι ο Χριστός ποτέ δε θα κρατούσε σημαία φωνάζοντας αλυτρωτικά συνθήματα. Πιθανόν να έμπαινε μπροστάρης σε ένα κίνημα ανθρώπων που ανεξάρτητα από φυλή και θρήσκευμα, θα διεκδικούσε έναν κόσμο χωρίς φτώχεια, πείνα και πόλεμο.

Ολοκληρώνω αυτό το κείμενο επιστρέφοντας στα του οίκου μας. Το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μύρινας συστεγάζονται. Στο προαύλιο του κοινού κτιρίου υπάρχουν έξι λυόμενα που λειτουργούν ως αίθουσες διδασκαλίας. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί στην ουσία με ένα σχολείο. Ας ζωστούν λοιπόν οι Μακεδονομάχοι τα όπλα, ας καβαλήσουν τους Βουκεφάλες και ας διεκδικήσουν ένα καινούριο κτίριο για τα παιδιά. Εκτός κι αν η αδιαφορία είναι ελληνική.

Αθανάσιος Φατής, καθηγητής στο ΕΠΑΛ Μύρινας

 

 

 

 

Δείτε περισσότερα παλαιότερα δημοφιλή άρθρα



 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η Μακεδονία ήταν… μακεδονική το 354 πΧ
    το 111 πΧ ήταν ρωμαϊκή
    το 397 Βισιγοτθική
    το 478 βυζαντινή
    635 σλαβική
    844 βουλγαρική
    1020 ξανά βυζαντινή
    1206 ξανά βουλγαρική
    1282 βυζαντινή
    1346 σέρβικη
    1422 οθωμανική
    1925 ελληνοβουλγαρογιουγκοσλαβική,
    και από το 1991 μέθοδος πολιτικής ανέλιξης του Αντωνάκη, του Σαμαρά.

    Μακεδονομάχος μαθητοπατέρας προσπαθεί να πείσει με την αγριοφωνάρα του ότι Αναρχικοί επιτίθενται σε μαθητές, για να το χρησιμοποιήσει στην προπαγάνδα του.
    Ξεχνά όμως να πατήσει παύση στο βίντεο.

    https://youtu.be/HUAMkAgEkds

    -«Χτυπάνε αναρχικοί τα παδιά!»
    -«Δικοί μας είναι ρε. Τι λες?»
    -«Ξέρω μωρέ, ξέρω εντάξει».
    Οι «Μακεδονομάχοι» που προσπαθούν να δημιουργήσουν διχασμό, ένταση και επεισόδια, με όχημα τα παιδιά σας.

    Δεν είναι μόνο η Πολη και η Αγιά Σοφιά με τη Μ.Ασία.

    Είναι και η αδελφή, κουκλίτσα αληθινή!

    Ο αλυτρωτισμός στις Ένοπλες Δυνάμεις:

    Έχω μια αδελφή, κουκλίτσα αληθινή,
    τη λένε Βόρειο Ήπειρο, την αγαπώ πολύ.
    Της κόψαν την φωνή, κουκλίτσα αληθινή,
    την πιάσανε αιχμάλωτη οι άπιστοι Αλβανοί.
    Και τώρα που μπορώ, το όπλο να κρατώ
    κι ανήκω εις τον ένδοξο Ελληνικό στρατό,
    θα τρέξω ένα πρωί, χωρίς διαταγή,
    για να αγκαλιάσω στοργικά τη δόλια μου αδερφή.

    Δεν νομίζω σε αλλες ένοπλες δυνάμεις παγκοσμίως να ερμηνεύονται τέτοιοι παιάνες!

    Είπαμε, οι καταλήψεις γίνανε με την αιτιολογία γιατί η τυρόπιτα είναι στρογγυλή!

    Το μεροκάματο όμως έπεσε, ε?

    When masturbation goes cloud, που λέει και ένας φίλος!

  2. Σεβαστε κ. Καθηγητα,
    διαβασα τις σκεψεις , τους προβληματισμους κ τα συμπερασματα σας κ επιτρεψτε μου να πω κ εγω τις δικες μου ξεκινοντας απ την τελευταια παραγραφο για «τα του οικου σας».
    Πιςτευω οτι μπροστα απ τους «Μακεδονομαχους εφιππους στους Βουκεφαλες» στη διεκδικηση καινουργιου κτιριου θαπρεπε να ειστε σεις , που ζειτε κ εργαζεστε σ αυτα τα κτιρια για χρονια.
    Βλεποντας λοιπον οτι ειστε γνωστης κ των κτιριακων προβληματων του Γυμνασιου , αναρωτιεμαι τι δυναμικες ενεργειες κανατε εσεις (καταληψεις, αποχες, λουκετα κλπ κλπ) , περαν καποιας υπηρεσιακης αλληλογραφιας.
    Απαντατε ομως αβιαστα κ ευκολα στα ερωτηματα σας για τις (συγκεκριμενες) καταληψεις οτι οφειλονται σε υποκινηση ακροδεξιων ομαδων , λες κ ξαφνικα ΟΛΟΙ οι μαθητες εγιναν οπαδοι καποιου (συγκεκριμενου) κοματος…
    Κυριε καθηγητα , χωρις να αποποιουμαι των γονεικων μου ευθυνων , ειστε σ αυτη τη θεση για να διδασκετε στα παιδια μας , να τους μαθετε να ξεχωριζουν το καλο , το κακο , την αληθεια , το ψεμα , το σωστο , το δικιο. Οχι ομως για να τα «επικρινετε».
    Κυριε καθηγητα , επαινειτε τους μαθητες που σε «πλαισια δημοκρατιας με συνελευσεις κλπ» πηραν την αποφαση καταληψης κ μεμφεστε των δ/ντων που δεχθηκαν αβιαστα το λουκετο.Αληθεια αν ησασταν εσεις στη θεση του δ/ντη τι θα κανατε ; δεν λετε κατι γι αυτο.
    Κυριε καθηγητα , γιατι δεν εξηγειτε στα παιδια αυτα αντι να τα «επικρινετε» , για το χρονικο διαστημα που διεκδικειτε τη λυση των δικαιων αιτηματων σας (Σεπτ-Ιουνη εξαιρουμενων γιορτων Χριστουγεννων , Πασχα , εθνικων κλπ γιορτων) ; για τις μερες διενεργειας των διαφορων αρχαιρεσιων συλλογων , σωματειων σας κ τις απωλειες διαδακτικων ωρων ;
    Κυριε Φατη , δεν σας γνωριζω (δεν με απασχολει αυτο) σεβομαι τις αποψεις σας κ τις ιδεολογιες σας αν κ δεν συμφωνω μ αυτες , αλλα θα ηθελα να σας παρακαλεσω θερμα αν ποτε διδαξετε στα παιδια μου να τα δοσετε «ποικιλια» κ οχι «ατομικες» γνωσεις ωστε να παρουν απο μονα τους τις αποφασεις για τη ζωη τους.

  3. Έχετε το θράσος και επιτίθεστε στα παιδιά και τα ταμπελιαζετε , λέγοντας ότι υποκινούνται από ακροδεξιούς… ενώ εσείς είσαστε με την συμφωνία των Πρεσπών…τα παραπάνω σχόλια σας απαντούν καταλλήλως για την ιστορία της Μακεδονίας…και προσθέτω.Ποτε ήρθαν οι Σλάβοι στην περιοχή αυτή κύριε καθηγητά?(πριν 400 χρόνια περίπου)…. πότε ήταν καί εκεί , όπως και στην περιοχή της σημερινης Μακεδονίας της Ελλάδος ,οι Μακεδόνες με τον Αλέξανδρο??(πριν 2200 Περίπου χρόνια) ..από πού προκύπτει λοιπόν για σας ,ότι οι σημερινοί Σκοπιανοί (30%βουλγαροι,15%ελληνεε,25%τουρκοι,και το υπόλοιπο σερβοι και αλβανοι) έγιναν Μακεδόνες και μάλιστα μιλούν καί την μακεδονική γλώσσα,???ενώ είναι παραπάνω από σίγουρο ότι μιλούν βουλγαρικά???μας δουλεύεις λοιπόν, ή είσαι ανιστοριτος!!! Και οι Τούρκοι δηλαδή της Μικράς Ασίας είναι απόγονοι των Ιώνων,άρα ελληναρες και αυτοί , άρα Ανατολική Ελλάδα η τουρκια?? Μάλιστα… καταλαβαίνω τώρα τί θα διδάσκεις στα νέα παιδιά!!! αυτός είναι ο φασισμός κύριε καθηγητά που θες να περάσεις τίς ανθελληνικές -εθνομηδενιστικες απόψεις σου στα παιδιά…οι πιο πολλοί όμως νέοι γνωρίζουν πια και γι’αυτό αντιδρούν,και γι’αυτό ενοχλεί και τους φασιστερους κυβερνώντες…. Στάσιμος κύριε καθηγητά ελλατε στην επόμενη εξεταστική με τον κηδεμόνα σας….

  4. Ελευθέριος, μέσω των τραπεζών η γη, τα οικόπεδα και τα ακίνητα έχουν κάνει ήδη φτερά, οι σιδηρόδρομοι είναι ιταλικοί, ο ΟΤΕ γερμανικός, το λιμάνι του Πειραιά κινέζικο, τα αεροδρόμια γερμανικά, η Θεσσαλονίκη γερμανική, ο ΟΠΑΠ τσέχικος, τα αρχαιολογικά μνημεία έχουν συμπεριληφθεί στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ, τα νερά θα είναι σύντομα γαλλικά, η απαξιωμένη ΔΕΗ γερμανική κοκ. (ενώ τόσο η κυβέρνηση, όσο και η αντιπολίτευση έχουν ιδιωτικοποιηθεί προ πολλού από τους ξένους) αλλά η Μακεδονία είναι ελληνική, η Μακεδονία είναι Ελλάδα!

    Ναι εντάξει, πριν 400 περίπου χρόνια ήρθαν στη περιοχή, ότι πεις! Για να το λες κάτι περισσότερο θα ξέρεις!

  5. με αυτά τα μυαλά που διαθέτετε κι εσείς και κάποιοι συνάδελφοι σας που δυστυχώς διδασκετε στα παιδια μας ένα έχω να πω ..εδώ ο κόσμος καίγεται κι εσείς εκεί στα σχολεία οι καθηγηταραδες χτενιζεστε Αφού όλο λείπετε που να έχετε και γνώση των πραγμάτων. Καλύτερα να κρυβεστε παρα να μιλάτε εσείς που τα κάνετε όλα τέλεια κ κατακρινετε τα παιδιά το ευκολακι .Και μάθαμε τώρα να πιπιλαμε όλα τα χρόνια τα ίδια κ τα ίδια γι’αυτό και δε προχωράμε από καθυστερημένα μυαλά σαν τα δικά σας κι οπισθοδρομικα οι γονείς φταίνε οι γονείς το ένα κι οι γονείς το άλλο. Κι ακόμα δε μάθατε πως όπως οι γονεις Έτσι κι οι δάσκαλοι είμαστε όλοι υπεύθυνοι για όλα και όλους κι ειδικά για τα παιδιά μας κ το μέλλον τους! Πηγαίνετε καλέ μου στη θεσούλα σας .

  6. «ναζιστική οργάνωση ΕΣΑ (ελληνική Σοσιαλιστική Αντίσταση), στη Χ.Α. και σε άλλες ακροδεξιές ομάδες να βγουν στο προσκήνιο παρακινώντας τους μαθητές να προχωρήσουν σε καταλήψεις με αίτημα το όνομα της Μακεδονίας. » Εχεις κάποιο στοιχείο για αυτό που ισχυρίζεσαι ή απλα αναπαράγεις την Συριζαϊκή προπαγάνδα : όποιος δεν αποδέχεται την ύπαρξη Μακεδονικής Εθνότητας και Μακεδονικής Γλώσσας και την ύπαρξη Μακεδονίας του Αιγαίου Ε’ιναι Φασίστας και Ακροδεξιός…. Ακόμα και να έχεις αποδείξεις για το τι έγινε και ποιός το προκάλεσε στην Μύρινα με ποιό δικαίωμα το γενκεύεις σε όλη την Ελλάδα ;; Η Συμφωνία είναι ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ

  7. Επειδή κάποιοι φασίστες ξεφυγατε για τα καλα θέλω να κάνω μια ερώτηση στον φασίστα Ν. Μ. που έχει κάνει σχόλιο στο fb. Ο κυριος αυτός ειναι εν ενεργεία στρατιωτικος στο μηχανικό της Λήμνου και δηλωμένος χρυσαυγίτης (είχε για χρόνια την εφημερίδα της Χ.Α στο ταμπλό του αυτοκινήτου του γυρισμένη προς τα έξω για να φαίνεται. Μετά τις συλλήψεις της Χ.Α σταμάτησε να το κάνει.). Για πες μας ρε φασίστα τι εννοείς στο σχόλιο σου όταν λες «τη Βουλή μη ξεχάσετε να φυλατε μαζί με τα ΜΑΤ και τα στυλιαρια ΟΤΑΝ ερθει η ωρα». Ποια είναι αυτή η ωρα? Απειλείς δημόσια με πραξικόπημα?? Θα μπειτε στη βουλη με τη βια? Για πες γτ εχω περιέργεια. Έχετε αποθρασυνθεί τελείως. Μόλις έχασες τη δουλειά σου φασίστα, να μην έχεις αμφιβολίες γι’αυτό!

  8. Εσύ Τάσο εχεις και επίθετο… όταν δημοσίως εκ του ασφαλούς απειλής, και βάζεις ταμπέλες σε άτομα θα πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ποιος είναι ο συκοφάντης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here