Το νησί της Λήμνου έδειξε έμπρακτα τα τελευταία χρόνια ότι έχει δυναμική!

Μπορεί να παρουσιάσει ένα ανταγωνιστικό προϊόν σε όλα τα επίπεδα και να γίνει ένας ουσιαστικός τουριστικός πόλος έλξης που να αποδώσει οικονομικά οφέλη.

Γιατί όμως, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα δεν συμβαίνει?

Υπάρχει μια σειρά παραγόντων που πρέπει να εξετάσει και να ξεπεράσει ο ντόπιος δημιουργικός νους. Ένας δημιουργικός νους που έχει απέναντι του τους συνταξιούχους αλλά και πολλούς του δημοσίου με … άποψη.

Οι οποίοι μάλιστα απαιτούν καλύτερη συγκοινωνία, καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες, καλύτερη ποιότητα ζωής για τους ίδιους και τα παιδιά τους.

Αν εξακολουθεί να υπάρχει το οικονομικό μάνα εξ’ουρανού δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω.

Για τον σύγχρονο αναλυτή, αξιόπιστος δείκτης είναι το ταμείο του εμπόρου, του ιδιοκτήτη καταλυμάτων και ξενοδοχείων, ταβέρνας και club!

Εκείνοι είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ευζωίας.

Δυστυχώς η πλειοψηφία πλέον των κατοίκων, ανήκουν στην κατηγορία των συνταξιούχων με στείρα άποψη και σε αυτούς έρχονται να προστεθούν και περιστασιακοί καλοκαιρινοί,  οι καταγόμενοι από την Λήμνο και που δεν ξεπερνούν τις μερικές χιλιάδες και μάλιστα προσμετρούνται λανθασμένα ως τουρίστες από τα στοιχεία καταγραφής.

Είναι μια μάζα ανθρώπων που θέλει να ξεκουραστεί όμορφα και ήρεμα, σε ένα ήρεμο περιβάλλον.

Η περίοδος επίσκεψης όλων είναι αποκλειστικά ο μήνας Αύγουστος. Έτσι συναντά κανείς το φαινόμενο η Λήμνος με τις 2.500 κλίνες να πανηγυρίζει για τα 17.000 τουριστών του Αυγούστου.

Κάτω από αυτή την εικόνα, σήμερα βρίσκονται οικονομικά εγκλωβισμένοι οι δεκάδες επαγγελματίες που καλούνται να σηκώσουν το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος άμεσων, έμεσσων φόρων και δημοτικών τελών.

Έτσι φίλοι μου δεν κινούνται τα γρανάζια καμίας οικονομίας του πλανήτη.

Αν δεν γεμίσει η τσέπη του οικοδόμου, του ταξιτζή, του αγρότη, του ξενοδόχου, του καταστηματάρχη, του ιδιοκτήτη ψυχαγωγικού κέντρου, του ενοικιαστή παραλίας, οικονομική πρόοδος δεν θα υπάρξει.

Η δυναμική Λήμνος θα παραμένει άδεια από επισκέπτες Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβρη.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν την Λήμνο σε μια κατάσταση αδιαφορίας, με τους ελάχιστους τοπικούς παράγοντες να παλεύουν χαμένοι στο Βόρειο πέλαγος.

Μάλιστα όλοι εκείνοι δείχνουν και στοιχεία φόβου «Μυκονοποίησης», την στιγμή που δεν πατάει άνθρωπος, παρά τις φιλόδοξες προσπάθειες πολλών μέσων να ωραιοποιήσουν την εικόνα. Τους τιμά, αλλά είναι μακριά από την πραγματικότητα.

Κλείνοντας και αυτή την εξαμηνιαία επικοινωνία παραθέτω μια πρόταση σε πραγματικές βάσεις του κου Μπάμπη Κουρεμέτη: 

«Το μόνο αναπτυξιακό μέλλον που ταιριάζει και αξίζει στην Λήμνο είναι να παραμείνει Λήμνος, που σημαίνει κατά την γνώμη μου: Διατήρηση των ήπιων φυσικών χαρακτηριστικών και της απλής σχέσης του ανθρώπου (ντόπιου και επισκέπτη) με την φύση. Αποκλεισμό των φαραωνικών “επενδύσεων” και του βιασμού του περιβάλλοντος. Αποφυγή μετατροπής του νησιού σε τόπο μονοκαλλιέργειας του τουρισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση λίγα χρειάζονται να γίνουν: Οι ήδη βελτιωμένες θαλάσσιες συγκοινωνίες έχουν περιθώριο να βελτιωθούν κι άλλο. Η εσωτερική συγκοινωνία στο νησί χρειάζεται σχεδιασμό εξ αρχής στην κατεύθυνση να επιτρέπει τις μετακινήσεις όσων δεν έχουν αυτοκίνητο, Επίσης, κάποιες κομβικές παρεμβάσεις σε υποδομές (όπως είναι το Μουσείο) πρέπει να γίνουν άμεσα. Μπορούν να προστεθούν και κάποια ακόμα ενδεχομένως αλλά αυτό που έχει σημασία είναι η Λήμνος να παραμείνει Λήμνος».

Στο άμεσο μέλλον θα δοθεί στην Λήμνο η τελευταία ευκαιρία να ξεκολλήσει από το τέλμα.

Για να συμβεί αυτό χρειάζονται ξεκάθαροι στόχοι και προπαντός η απαλλαγή του συνδρόμου της αδιαφορίας, αλλιώς η Λήμνος μοιραία θα περάσει στα χέρια του ξένου οικονομικού παράγοντα Βούλγαρου, Σέρβου, Πολωνού, Ρώσου, που τότε θα την μετατρέψει σε «Μύκονο» του Βορρά, εξάγοντας μάλιστα τα κεφάλαια. Ας διδαχθούμε από τα παθήματα των άλλων νησιών που προηγήθηκαν σε τουριστική ανάπτυξη της Λήμνου.

 

Πάνος Τσινόπουλος.

Σύμβουλος επικοινωνίας και μάρκετινγκ.

 

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here