“Θέμα: Νέα παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης των παλαιών πλοίων  με νεότερα.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Λήμνου, γνωστό σε όλους και δυστυχώς κοινό για όλους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού μας, παραμένει η απομόνωση της από τον κορμό της Ελλάδας.

Η Λήμνος παραμένει το μοναδικό μεγάλο νησί που εξυπηρετείται αποκλειστικά από πλοία 4ης κατηγορίας. Οι υπάρχουσες συγκοινωνιακές συνθήκες, για ένα νησί 17.000 κατοίκων, είναι ανεπαρκέστατες, στερώντας από τη Λήμνο κάθε ελπίδα ανάπτυξης και προοπτικής άρσης του ουσιαστικού οικονομικού και κοινωνικού αποκλεισμού του νησιού μας.

Την Τρίτη, 24/01/2012, σε κύκλο διαβουλεύσεων αντιπροσωπείας από τη Λήμνο, με τα Κοινοβουλευτικά κόμματα, για τα ακτοπλοϊκά προβλήματα του νησιού μας, δόθηκαν διαβεβαιώσεις στήριξης των δίκαιων αιτημάτων της Λήμνου, αλλά και του αγώνα των Λημνιών, για καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Ειδικότερα τα κόμματα τοποθετήθηκαν θετικά στην πρόταση για νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τροποποιηθεί η σύμβαση, προκειμένου να πάψει το νησί μας να εξυπηρετείται αποκλειστικά με πλοία 4ης κατηγορίας και δεσμεύθηκαν για τη προώθηση και στήριξη της.

Την επόμενη ημέρα στην διακομματική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, τα κόμματα, ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ. και ΛΑ.Ο.Σ., τοποθετήθηκαν επίσης, θετικά στην πρόταση για σχετική νομοθετική πρωτοβουλία και δεσμεύθηκαν για τη στήριξη της.

Αντί όμως να πραγματοποιηθούν οι υποσχέσεις, με έκπληξη, αλλά και οργή διαπιστώθηκε ότι, στο προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος …» και ειδικότερα στο άρθρο 221 προβλέπεται δυνατότητα νέας παράτασης, έως και τριών ετών, στην υποχρέωση που είχαν οι εταιρείες  για αντικατάσταση των παλαιών πλοίων  με νεότερα.

Η νέα αυτή χαριστική και απαράδεκτη τροποποίηση των 12ετών συμβάσεων εις βάρος των συμφερόντων του νησιού μας και ιδίως των κατοίκων των ακριτικών και απομονωμένων νησιών της «άγονης γραμμής» του Βορείου Αιγαίου, δείχνει για δεύτερη δυστυχώς φορά το πραγματικό ενδιαφέρον της ελληνικής πολιτείας για τα νησιά μας.

Σημειώνεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2010, κατά την ψήφιση του Νόμου Υπ’ αριθμ. 3887 ΦΕΚ 174Α’/30-9-2010 «…ο χρόνος για την εκπλήρωση της συμβατικής υποχρέωσης του αναδόχου προς αντικατάσταση του συμβατικού πλοίου με άλλο α νώτερης κατηγορίας, καθώς και η χρονική διάρκεια της σύμβασης, παρατείνεται επί μία διετία…», δηλαδή το αργότερο μέχρι 31.12.2014.

Οι όποιες δικαιολογίες επομένως αναφέρονται στην σημερινή οικονομική κρίση μόνο ως προσχηματικές μπορεί να θεωρηθούν, καθώς οι χαριστικές πράξεις επαναλαμβάνονται. Ενδεχόμενη ψήφιση τέτοιας διάταξης αποτελεί, εμπαιγμό που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτή και σκανδαλώδη ρύθμιση που στοχεύει μόνο στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Αντίθετα οι πολιτικές δυνάμεις δεσμεύθηκαν, στις προηγούμενες συναντήσεις με την επιτροπή του Δήμου και των τοπικών φορέων της Λήμνου, για νομοθετική ρύθμιση που θα αποτρέπει τη δρομολόγηση αποκλειστικά πλοίων 4ης κατηγορίας στις γραμμές της Λήμνου. Αναμένουμε να τηρήσουν την δέσμευση τους, καταψηφίζοντας την σχετική διάταξη που μοναδικό στόχο έχει την παράταση της απομόνωσης της Λήμνου για ακόμη τρία χρόνια.”

                                                                         Με εκτίμηση

                                                                                      Ο Δήμαρχος Λήμνου

                                                                                   Αντώνης Χατζηδιαμαντής

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here