Στο βωμό του κυνηγίου περισσότερων εσόδων η κυβέρνηση  «έβαλε» στο μάτι τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων .Ενώ λοιπόν από τη μια ευαγγελίζεται  ευνοϊκούς ορούς για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και τις περαιτέρω διευκολύνσεις των τουριστικών επιχειρήσεων ,από την άλλη το Υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται σχεδία και μηχανισμούς είσπραξης περισσότερων  εσόδων με όποιο τίμημα για τους επαγγελματίες που πλέον δεν αντέχουν και διαμηνύουν ότι πάνε για «κλείσιμο».

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Στουρνάρα έστειλε ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Επαρχίας Νάξου (Σ.Ι.Ε.Α.Ε.Ν.) σχετικά με την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων από την χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας στο προτεινόμενο σχέδιο Νόμου.

RENT A CAR

Πιο συγκεκριμένα, ο Σύλλογος εκφράζει τις σοβαρές αντιρρήσεις του για το άρθρο 28 (τροποποιήσεις του ΠΔ 237/1986), όπως αυτό έχει διατυπωθεί στην ανάρτηση του υπουργείου για δημόσια διαβούλευση και αναφέρει ότι «η υποχρέωση ασφάλιση υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας,  χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή η λειτουργία του αυτοκινήτου».

 

«Χαριστική βολή στην επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων»

Σύμφωνα με τον Σ.Ι.Ε.Α.Ε.Ν., η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης θα αποτελέσει τη χαριστική βολή στις μικρές επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στα νησιά και λειτουργούν λόγω εποχικότητας για περίπου τρεις μήνες και με μεγάλη δυσκολία συντήρησης και επιβίωσης.

Έως τώρα, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις – στο τέλος της τουριστικής περιόδου – αποθηκεύουν τα αυτοκίνητα σε χώρους στάθμευσης επειδή δεν τα χρησιμοποιούν και τα ασφαλίζουν μόνο όταν κυκλοφορούν. Ωστόσο, αν εφαρμοστεί αυτή η διάταξη, θα επιβαρύνει με επιπλέον κόστος τις επιχειρήσεις για μια παροχή που δεν θα λαμβάνουν λόγω ακινησίας των οχημάτων, αλλά θα επιβαρύνει και τις κατά τόπους  Δ.Ο.Υ. με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου.

Επιπλέον, ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Επαρχίας Νάξου υποστηρίζει ότι η εφαρμογή αυτής της διάταξης ιδιαίτερα αυτή την περίοδο θα εξυπηρετήσει μόνο τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες, παρά την κρίση, τα δυο τελευταία χρόνια έχουν διπλασιάσει τα ασφάλιστρα  τους, ενώ ασφαλίζουν ακριβότερα τα ενοικιαζόμενα οχήματα.

 

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες…

STOYRNARASΠροκειμένου, μάλιστα, να γίνει κατανοητό το μέγεθος της επιβάρυνσης που θα έχουν οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, ο Σύλλογος πληροφορεί τον κ. Στουρνάρα, καθώς και όσους έχουν εμπλακεί στη σύνταξη του άρθρου 28, ότι:

*Τα ενοικιαζόμενα οχήματα, αν και επαγγελματικά, χαρακτηρίζονται φορολογικά ιδιωτικά στερώντας από τους ιδιοκτήτες τα προνόμια των επαγγελματικών  αυτοκινήτων.

*Πολλά από αυτά, αν και κυκλοφορούν ελάχιστο χρόνο, πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας όλου του έτους.

*Επιβάλλεται στις επιχειρήσεις να τηρούν καρτέλες έλεγχου οχημάτων, παρότι τα οχήματα υπόκειται σε έλεγχο ΚΤΕΟ.

*Η επιχείρηση επιβαρύνεται με Φ.Π.Α. και κατά την αγορά και κατά τη πώληση του αυτοκίνητου, το όποιο επιβαρύνεται και με υπεραξία κατά την πώληση.

Τέλος, ζητά από τον υπουργό Οικονομικών να κατατάξει τα ενοικιαζόμενα οχήματα στις εξαιρέσεις του νόμου και να υποχρεώνονται σε ασφάλιση κατά την κυκλοφορία τους.

 

Αναφορά Συρμαλένιου

Αναφορά για τον υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος. Ο βουλευτής κατέθεσε την επιστολή διαμαρτυρίας της Σ.Ι.Ε.Α.Ε.Ν. για την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων από την χορήγηση  της άδειας κυκλοφορίας στο προτεινόμενο σχέδιο Νόμου.

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here